Modernizacja tramwajów w Szczecinie: plany na przyszłość

Szczecin: Wyzwania związane z modernizacją floty tramwajowej

W Szczecinie zintensyfikowane działania na rzecz wymiany przestarzałego taboru tramwajowego stają się pilną koniecznością. Wiceprezydent miasta, Łukasz Kadłubowski, podkreśla, że dotychczasowy, wysokopodłogowy tabor nie spełnia już oczekiwań mieszkańców i wymaga natychmiastowej wymiany na nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje. Samorząd planuje regularne zakupy nowych pojazdów, co ma na celu nie tylko poprawę komfortu podróży, ale również zwiększenie efektywności komunikacji publicznej w Szczecinie.

Plany zakupu nowych tramwajów i potencjalnych używanych modeli

Wiceprezydent zaznacza, że władze miasta mają nadzieję na pozyskanie funduszy z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) oraz planują modernizację istniejących tramwajów typu Swing. W ubiegłym roku Tramwaje Szczecińskie rozważały zakup używanych, niskopodłogowych wagonów GT6 z Berlina, które są stopniowo wycofywane z eksploatacji przez przewoźnika BVG. Pomimo wstępnych zapytań, na chwilę obecną negocjacje są wstrzymane, a na stole nie ma żadnej oferty.

Kadłubowski podkreśla, że kluczowym kryterium zakupu używanych tramwajów będzie ich stan techniczny oraz wiek. Miasto posiada obecnie wiele ponad 40-letnich pojazdów, które wymagają pilnej wymiany. Wiceprezydent przyznaje, że w przypadku pojawienia się korzystnych ofert, Szczecin z pewnością weźmie je pod uwagę.

  • W Szczecinie użytkowanych jest około 200 tramwajów, w tym 23 składy Tatry T6.
  • Miasto poszukuje nie tylko tramwajów z Berlina, ale również z innych niemieckich miast, takich jak Magdeburg czy Rostock.
  • Zakupy używanych tramwajów z Niemiec są praktykowane przez wiele polskich miast.

Modernizacja floty tramwajowej to nie tylko wyzwanie, ale i szansa na unowocześnienie systemu transportowego w Szczecinie. Kadłubowski zauważa, że nawet najnowsze tramwaje Swing, które dotarły do miasta w latach 2011-2012, już teraz wymagają pierwszych modernizacji. Przewiduje się, że na ich remonty miasto wyda około 60 milionów złotych w ciągu najbliższych trzech lat.

W obliczu takich wyzwań, władze Szczecina muszą działać szybko i zdecydowanie. Wymiana taboru tramwajowego nie tylko poprawi komfort podróżowania, ale również przyczyni się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i zwiększenia atrakcyjności komunikacji miejskiej w regionie.

Źródło: transport-publiczny.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments