Zrównoważona mobilność w Indiach do 2070 roku

W Indiach, w ramach dążenia do osiągnięcia celu zerowej emisji do 2070 roku, przedstawiciele Infineum i Tata Motors omawiają działania na rzecz zmniejszenia emisji CO2 poprzez zwiększenie wykorzystania gazu ziemnego w pojazdach oraz inwestycje w alternatywne paliwa.

  • Indie dążą do zerowej emisji CO2 do 2070 roku.
  • Infineum i Tata Motors współpracują nad zwiększeniem wykorzystania gazu ziemnego w pojazdach.
  • Planowane są inwestycje w alternatywne paliwa przez sektor publiczny i prywatny w Indiach.
  • Opracowano nowe komercyjne środki smarne 5W-30, które zwiększają efektywność paliwową.
  • Rozważane są również ogniwa paliwowe wodorowe i silniki spalinowe zasilane wodorem.

Współpraca w zakresie emisji

Władze Indii zobowiązały się do osiągnięcia zerowej emisji do 2070 roku. W tym kontekście Chris Locke, wiceprezydent Infineum, oraz Rajendra Petkar, prezydent i dyrektor technologiczny Tata Motors, omawiają wspólne wysiłki na rzecz realizacji tego celu. Współpraca obejmuje zwiększenie użycia skompresowanego gazu ziemnego w pojazdach, co przyczynia się do redukcji emisji CO2.

Inwestycje w alternatywne paliwa

W ramach działań na rzecz zmniejszenia emisji, zarówno sektor publiczny, jak i prywatny w Indiach, planują większe inwestycje w alternatywne paliwa. Te kroki są postrzegane jako oznaki postępu w kierunku celu na 2070 rok.

Nowe technologie w transporcie

W trakcie dyskusji poruszono również temat komercyjnych środków smarnych 5W-30, które zostały wspólnie opracowane przez Infineum i Tata Motors. Produkty te mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej oraz trwałości w transporcie komercyjnym. Dodatkowo, omawiano zastosowanie ogniw paliwowych wodorowych oraz silników spalinowych zasilanych wodorem.

Strategiczna współpraca VIA i Autolink

VIA optronics AG ogłosiła nową współpracę strategiczną z Autolink Information Technology Co., Ltd. Celem współpracy jest rozwój inteligentnych kokpitów, szczególnie na rynku niemieckim. Firmy planują wykorzystać swoje zasoby w różnych obszarach, aby dostarczyć kompleksowe rozwiązania systemowe dla platform kokpitów samochodowych.

Wzrost rejestracji BEV w Europie

W marcu 2025 roku rynek nowych samochodów w Europie zarejestrował 1,423,340 nowych pojazdów, co stanowi wzrost o 3,2% w porównaniu do marca 2024 roku. Wzrost ten pomógł zrównoważyć spadki z pierwszych dwóch miesięcy roku, a całkowita liczba rejestracji w pierwszym kwartale wyniosła 3,383,986 jednostek.

Dominacja rynku brytyjskiego

Wielka Brytania była głównym motorem wzrostu, z 13% wzrostem rejestracji. Wzrosty odnotowano również we Włoszech i Hiszpanii, podczas gdy Niemcy i Francja doświadczyły spadków rejestracji.

Rejestracje BEV w marcu

W marcu zarejestrowano 240,891 pojazdów elektrycznych z akumulatorami (BEV), co stanowi drugi najlepszy wynik w historii. BEV stanowiły 16,9% wszystkich rejestracji, co oznacza wzrost o 2,7 punktu procentowego w porównaniu do marca 2024 roku.

Problemy Tesli na rynku

Pomimo wzrostu rejestracji BEV w Europie, Tesla odnotowała 30% spadek rejestracji, co jest największym spadkiem wśród 30 najczęściej rejestrowanych marek. Mimo to, Model 3 i Model Y pozostają najpopularniejszymi elektrycznymi pojazdami w Europie.

Zmiany w czołówce rejestracji

W marcu Dacia Sandero straciła tytuł najczęściej rejestrowanego nowego samochodu na rzecz Peugeot 208. Mimo to, Sandero nadal prowadzi w kwartalnym zestawieniu. Wśród innych modeli, Volkswagen ID.4 zarejestrował znaczący wzrost o 115% w porównaniu do poprzedniego roku.

Źródło: automotiveworld.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments