ZF wprowadza nowy system zasięgu w 2026 roku

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie technologią, niemiecki dostawca motoryzacyjny ZF ogłosił plany wprowadzenia nowego systemu zasięgu rozszerzonego w 2026 roku. System ten, działający jako elektryczny napęd z silnikiem spalinowym, ma na celu zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych, co może przyciągnąć klientów obawiających się o dostępność stacji ładowania.

  • Niemiecki dostawca motoryzacyjny ZF planuje wprowadzenie nowego systemu zasięgu rozszerzonego w 2026 roku.
  • System łączy elektryczny napęd z silnikiem spalinowym, co ma zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych.
  • Mały silnik spalinowy działa jako generator, ładując baterię w przypadku braku stacji ładowania.
  • Technologia zasięgu rozszerzonego była wcześniej stosowana w modelach takich jak Chevrolet Volt i BMW i3.
  • ZF dostrzega lukę na rynku i odpowiada na obawy klientów dotyczące zasięgu pojazdów elektrycznych.

Nowa era zasięgu rozszerzonego

System zasięgu rozszerzonego to innowacyjne rozwiązanie, które działa jak tradycyjny pojazd elektryczny, z silnikiem elektrycznym zasilanym przez dużą baterię. Dodatkowo, w samochodzie zamontowany jest mały silnik spalinowy, który działa jako generator, ładując baterię w przypadku braku stacji ładowania. Taki układ pozwala na zwiększenie zasięgu pojazdu bez konieczności stosowania większych i droższych akumulatorów.

Historia technologii

Technologia zasięgu rozszerzonego nie jest nowością. Pierwszym powszechnie dostępnym samochodem z takim rozwiązaniem był Chevrolet Volt, a następnie BMW i3. W Europie Mazda zastosowała tę technologię w swoim elektrycznym crossoverze MX-30. Mimo że takie rozwiązania nie są obecnie tak powszechne, ZF dostrzega lukę na rynku, co skłoniło ich do wprowadzenia nowego systemu.

Dlaczego zasięg rozszerzony?

Dr. Otmar Scharrer, starszy wiceprezydent ds. badań i rozwoju w ZF, zauważa, że „chociaż zasięg elektryczny samochodów osobowych wynosi średnio około 500 km, obawy dotyczące zasięgu wciąż wpływają na szeroką grupę nabywców”. ZF argumentuje, że zasięgi rozszerzone są lepszym wyborem w porównaniu do tradycyjnych hybryd plug-in, ponieważ są tańsze w produkcji oraz wymagają krótszych cykli rozwoju.

Nowe modele ZF

Nowy system zasięgu rozszerzonego ZF będzie dostępny w dwóch wersjach: eRE i eRE+. Pierwsza wersja łączy silnik elektryczny z zintegrowanym konwerterem i zestawem przekładni planetarnych. Druga wersja dodaje „inteligentne sprzęgło i dyferencjał”, co pozwala na użycie go zarówno jako generatora, jak i dodatkowego napędu. Moc wyjściowa obu jednostek może być dostosowywana w zakresie od 93 do 147 koni mechanicznych dla eRE oraz od 93 do 201 koni mechanicznych dla eRE+.

Przyszłość technologii zasięgu rozszerzonego

„Nowe zainteresowanie i wzrastające zapotrzebowanie na zasięgi rozszerzone pokazuje, że potencjał tej technologii jest daleki od wyczerpania, szczególnie w przypadku platform modelowych już zaprojektowanych dla napędów elektrycznych” – mówi Scharrer. ZF zapewnia, że ich rozwiązania są dostosowane do potrzeb klientów oraz wymagań rynkowych, co pozwala na szybszy rozwój produktów.

Inni gracze na rynku

ZF nie jest jedyną firmą dostrzegającą rosnące zapotrzebowanie na systemy zasięgu rozszerzonego. Dodge planuje wykorzystać tę przestrzeń w swoim nowym modelu Ramcharger, który używa silnika Pentastar V-6 jako zasięgu rozszerzonego. Ponadto, Scout Motors, wspierany przez Volkswagena, potwierdził, że ich nadchodzący samochód ciężarowy i SUV również będą miały opcje zasięgu rozszerzonego.

Źródło: motor1.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments