Porsche wystawiło na sprzedaż unikalny model 1969 Porsche 911 B17 2+2, zaprojektowany przez Pininfarinę. Samochód, który po raz pierwszy trafił na rynek, jest dostępny na stronie Hemmings za 1,25 miliona dolarów. Model ten, stworzony z myślą o komforcie pasażerów na tylnej kanapie, jest jedynym tego typu prototypem marki.
- Porsche wystawiło na sprzedaż unikalny model 1969 Porsche 911 B17 2+2 zaprojektowany przez Pininfarinę.
- Samochód jest dostępny na stronie Hemmings za 1,25 miliona dolarów.
- Model B17 został zaprojektowany jako wersja 2+2 standardowego modelu S2 911, z wydłużonym rozstawem osi i zmodyfikowaną linią dachu.
- Obecnie samochód ma na liczniku 38 000 mil i jest pierwszą okazją do publicznego nabycia tego prototypu.
- Model B17 był pierwotnie pomalowany na ciemnoniebieski kolor, a w latach 80. XX wieku przemalowano go na jaskrawy odcień limonkowy.
Historia modelu B17
Porsche 911 B17 został zaprojektowany w 1969 roku jako wersja 2+2 standardowego modelu S2 911. Celem było stworzenie samochodu, który pomieści czterech pasażerów o przeciętnym wzroście. W tym celu Pininfarina wydłużyła rozstaw osi o 7,5 cala oraz zmodyfikowała linię dachu, co miało zapewnić więcej miejsca dla pasażerów.
Zmiany konstrukcyjne
W wyniku wprowadzenia zmian, waga modelu wzrosła do niemal 2500 funtów, z czego 61% masy znajdowało się nad tylną osią. Dodatkowo, wydłużona linia dachu nadała samochodowi nietypowy, przypominający kształtem Chryslera Crossfire Coupe, wygląd.
Kolor i historia sprzedaży
Pierwotnie B17 był pomalowany na ciemnoniebieski kolor, wybrany przez Pininfarinę. W latach 80. XX wieku został jednak przemalowany na jaskrawy odcień limonkowy, w którym pozostaje do dziś. Samochód został sprzedany po raz pierwszy w 1972 roku do właściciela salonu Porsche, a następnie w 1974 roku do kolekcjonera w Szwecji, gdzie spędził ponad 50 lat.
Obecna oferta
Model B17, który ma na liczniku 38 000 mil, jest obecnie wystawiony na sprzedaż za 1,25 miliona dolarów. To pierwsza okazja, aby publicznie nabyć ten unikalny prototyp. Pomimo niskiego przebiegu, nie ma wielu zdjęć ani szczegółowych informacji na jego temat, jednak ogłoszenie wskazuje, że samochód jest w dobrym stanie.
Unikalność prototypu
Prototyp B17 nie był projektowany z myślą o produkcji masowej, co czyni go wyjątkowym w historii marki Porsche. Osoba, która zdecyduje się na zakup, stanie się jedynym właścicielem tego modelu na świecie.