Tunel na Zakopiance zamknięty od czwartku rano

  • 6 maja 2025 roku tunel im. Marii i Lecha Kaczyńskich zostanie zamknięty na kilka godzin.
  • Zamknięcie tunelu jest związane z corocznymi ćwiczeniami służb ratunkowych.
  • Kierowcy muszą liczyć się z objazdem i ryzykiem korków.
  • Tunel ma długość ponad 2 km i kosztował prawie miliard złotych.
  • Inwestycja była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego.

W dniu 6 maja 2025 roku tunel im. Marii i Lecha Kaczyńskich na Zakopiance zostanie zamknięty na kilka godzin w związku z corocznymi ćwiczeniami służb ratunkowych, które mają na celu sprawdzenie procedur w przypadku awarii lub wypadku.

Zamknięcie tunelu

Zamknięcie tunelu, który został otwarty w listopadzie 2022 roku i jest najdłuższym tunelem drogowym w Polsce, nastąpi o godzinie 9:30 i potrwa kilka godzin. W tym czasie tunel będzie całkowicie nieprzejezdny.

Przyczyny zamknięcia

Przyczyną zamknięcia tunelu są coroczne ćwiczenia służb ratunkowych. Mimo że będą to jedynie symulacje, kierowcy muszą liczyć się z kilkugodzinnym objazdem oraz ryzykiem wystąpienia korków.

Objazd dla kierowców

Na czas zamknięcia przygotowano objazd. Z węzła Lubień kierowcy powinni zjechać na drogę wojewódzką nr 968 i kierować się w stronę Mszany Dolnej. Następnie droga krajowa nr 28 poprowadzi do Skomielnej Białej, gdzie ponownie można wjechać na ekspresówkę S7. Ruchem w newralgicznych punktach będą kierować funkcjonariusze policji.

Statystyki ruchu

Jak poinformował Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), 3 maja liczba pojazdów pokonujących tunel pod Luboniem Małym na drodze ekspresowej S7 przekroczyła 20 milionów. Dodatkowo, 1 maja odnotowano rekord dziennej liczby pojazdów korzystających z tej trasy, gdy przejechało tamtędy ponad 42 tysiące pojazdów.

Informacje o tunelu

Tunel im. Marii i Lecha Kaczyńskich ma długość ponad 2 km i znacząco skrócił czas podróży w kierunku Tatr. Jego budowa kosztowała prawie miliard złotych i trwała sześć lat. Inwestycja powstała w ramach budowy drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka-Zdrój, współfinansowanej przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączny koszt tej inwestycji wyniósł ponad 2,5 miliarda złotych, z dofinansowaniem ze środków UE w wysokości prawie 1,3 miliarda złotych.

Źródło: tokfm
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments