TIER IV, pionier w dziedzinie oprogramowania open-source dla autonomicznych pojazdów, ogłosił swoje zaangażowanie w duży projekt rządowy Japonii, mający na celu rozwój usług autonomicznego transportu w odpowiedzi na lokalne wyzwania mobilności. Inicjatywa ta ma na celu podniesienie standardów autonomicznego prowadzenia pojazdów na poziomie 4+ oraz dostarczenie otwartego zbioru danych, co ma umożliwić rozwój przejrzystych i ścisłych systemów sztucznej inteligencji.
- TIER IV ogłosił zaangażowanie w projekt rządowy Japonii dotyczący rozwoju usług autonomicznego transportu.
- Celem inicjatywy jest podniesienie standardów autonomicznego prowadzenia pojazdów na poziomie 4+ oraz stworzenie otwartego zbioru danych.
- Konsorcjum będzie współpracować z producentami samochodów w celu opracowania standardów autonomicznego prowadzenia.
- Planowane jest stworzenie otwartego zbioru danych, integrującego dane z rzeczywistego świata i dane generowane przez sztuczną inteligencję.
- TIER IV rozpoczął współpracę z Uniwersytetem Carnegie Mellon w celu opracowania hybrydowej architektury łączącej podejścia oparte na danych z robotyką.
Współpraca z konsorcjum
W ramach projektu TIER IV będzie ściśle współpracować z członkami konsorcjum, w tym producentami samochodów, aby opracować wiodące standardy w dziedzinie autonomicznego prowadzenia. Celem jest ułatwienie wdrażania nowych usług autonomicznych w całym kraju oraz eksploracja globalnych możliwości rynkowych, szczególnie w regionach borykających się z podobnymi wyzwaniami mobilności i rozwoju urbanistycznego.
Otwarty zbiór danych
Konsorcjum planuje stworzenie otwartego zbioru danych, integrując dane z rzeczywistego świata z danymi generowanymi przez sztuczną inteligencję. Umożliwi to stworzenie środowisk symulacyjnych, które odwzorowują różnorodne scenariusze drogowe, co jest kluczowe dla oceny bezpieczeństwa i wydajności autonomicznych pojazdów.
Współpraca z Carnegie Mellon University
W kwietniu 2025 roku TIER IV rozpoczął współpracę z Uniwersytetem Carnegie Mellon w celu opracowania hybrydowej architektury, która łączy podejścia oparte na danych z najlepszymi praktykami w dziedzinie robotyki. Celem jest zrealizowanie koncepcji autonomii na poziomie 4+ nowej generacji, co przyczyni się do rozwoju standardów autonomicznego prowadzenia.
Strategia Mobilności DX
Japońska strategia Mobilności DX ma na celu ustanowienie opłacalnych usług autonomicznych taksówek w krótkim okresie. Udział TIER IV w tym projekcie nie tylko przyczyni się do osiągnięcia tego celu, ale także stworzy fundamenty do zastosowania technologii autonomicznego prowadzenia w pojazdach pasażerskich, co wzmocni globalną konkurencyjność japońskiego przemysłu motoryzacyjnego.