Stellantis i Hongqi rozwijają wspólne elektryki

W ostatnich miesiącach na rynku motoryzacyjnym zawiązał się interesujący sojusz między chińskim producentem Hongqi a globalnym gigantem Stellantis, który posiada większościowe udziały w firmie Leapmotor. W marcu 2025 roku obie marki podpisały porozumienie mające na celu rozwijanie elektrycznych pojazdów oraz optymalizację łańcucha dostaw, co ma wzmocnić pozycję Hongqi na rynku EV.

  • Sojusz między Hongqi a Stellantis - Chiński producent Hongqi nawiązał współpracę z globalnym gigantem Stellantis, który ma większościowe udziały w Leapmotor.
  • Porozumienie o strategicznej współpracy - W marcu 2025 roku podpisano umowę mającą na celu rozwijanie elektrycznych pojazdów oraz optymalizację łańcucha dostaw.
  • Nowoczesna platforma LEAP 3.5 - Leapmotor dostarczy Hongqi nowoczesną platformę elektryczną z architekturą 800V, a pierwszy model G117 ma trafić do produkcji w drugiej połowie 2026 roku.
  • Design z chińskim stylem - Hongqi zapewnia, że nowe modele zachowają elegancki styl marki, z poszanowaniem chińskiej estetyki i tradycji.
  • Wyzwania na rynku elektrycznym - Mimo długiej tradycji, Hongqi wciąż stawia czoła wyzwaniom w segmencie elektrycznym.

Strategiczne porozumienie

W marcu 2025 roku Leapmotor, w 51% należący do Stellantis, oraz FAW Group, właściciel Hongqi, podpisały umowę o strategicznej współpracy. Celem tego porozumienia jest wspólne rozwijanie elektryków, w tym modeli BEV, EREV i PHEV, co ma na celu nie tylko zwiększenie konkurencyjności, ale również optymalizację procesów produkcyjnych.

Nowoczesna platforma LEAP 3.5

Niedługo po podpisaniu umowy pojawiły się informacje, że Leapmotor dostarczy Hongqi nowoczesną platformę elektryczną LEAP 3.5, która charakteryzuje się architekturą 800V. Pierwszy model Hongqi oparty na tej platformie, oznaczony kryptonimem G117, ma trafić do produkcji w drugiej połowie 2026 roku.

Design z chińskim stylem

Pomimo korzystania z technologii Leapmotor, Hongqi zapewnia, że nowe modele zachowają charakterystyczny, elegancki styl marki. Giles Taylor, główny projektant Hongqi, zaznacza, że „doda do niego swoją magię”, aby wyróżniał się na tle konkurencji, z poszanowaniem chińskiej estetyki i tradycji.

Wyzwania na rynku elektrycznym

Hongqi to marka z długoletnią tradycją, jednak w segmencie elektrycznym wciąż poszukuje swojej drogi. Wysokie ceny są główną barierą, a współpraca z Leapmotor może umożliwić wprowadzenie bardziej przystępnych cenowo modeli, co powinno przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Pojawia się jednak pytanie, czy klienci premiumowej marki zaakceptują fakt, że ich luksusowe auto dzieli technologię z budżetowym Leapmotorem B10.

Międzynarodowe ambicje

Współpraca między Hongqi a Leapmotor nie ogranicza się jedynie do rynku chińskiego. Podczas tegorocznych targów Shanghai Auto Show prezes Leapmotor, Zhu Jiangming, ogłosił, że obie marki pracują nad modelem przeznaczonym na rynki międzynarodowe. To istotny krok dla Hongqi, który marzy o silnej pozycji poza Azją, zwłaszcza że marka właśnie debiutuje na polskim rynku.

Przyszłość w niepewności

Współpraca z Leapmotor i pośrednio ze Stellantis może być dla Hongqi szansą na nowy rozdział, ale także ryzykownym eksperymentem. Jak pokazuje sytuacja, tradycyjne podziały między Zachodem a Chinami coraz bardziej się zacierają, co stawia przed marką nowe wyzwania i możliwości.

Źródło: autoblog.spidersweb.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments