Spadek wypadków na przejściach w 2024 roku

W 2024 roku spadła liczba wypadków na przejściach dla pieszych w Polsce, jednak w porównaniu z 2022 rokiem, gdy wprowadzono nowy taryfikator mandatów, liczba zdarzeń i poszkodowanych wciąż pozostaje wyraźnie wyższa. Pomimo trzech lat nieznacznych wzrostów, bezpieczeństwo pieszych nadal budzi wątpliwości.

  • W 2024 roku spadła liczba wypadków na przejściach dla pieszych w Polsce, ale w porównaniu z 2022 rokiem, liczba zdarzeń i poszkodowanych wciąż jest wyższa.
  • Nowe prawo wprowadzone 1 czerwca 2021 roku rozszerza pierwszeństwo pieszych, jednak w pierwszych sześciu miesiącach jego obowiązywania zanotowano wzrost liczby zdarzeń.
  • W 2021 roku nastąpiła skokowa poprawa statystyk dotyczących ofiar śmiertelnych, co może być związane z nowymi przepisami.
  • Brak dokładnych danych o liczbie przejść dla pieszych w Polsce utrudnia analizę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego.
  • W ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 przeznaczono 2,5 miliarda złotych na modernizację infrastruktury.

Statystyki wypadków

W 2024 roku odnotowano spadek liczby wypadków na przejściach dla pieszych, co może sugerować poprawę bezpieczeństwa. Jednak w porównaniu do roku 2022, liczba wypadków oraz poszkodowanych pieszych wciąż jest wyższa. Warto zauważyć, że w 2021 roku nastąpiła skokowa poprawa statystyk dotyczących ofiar śmiertelnych, co może być związane z nowymi przepisami.

Nowe przepisy a bezpieczeństwo

Od 1 czerwca 2021 roku wprowadzono nowe prawo, które rozszerza pierwszeństwo pieszych na przejściu. Mimo to, w pierwszych sześciu miesiącach obowiązywania nowych przepisów, zanotowano wzrost liczby zdarzeń. Możliwe, że większą rolę w poprawie bezpieczeństwa odegrała dyskusja medialna na temat zmian przepisów.

Brak danych o przejściach

W Polsce brakuje dokładnych danych dotyczących liczby przejść dla pieszych. Ministerstwo nie gromadzi statystyk na ten temat, co utrudnia analizę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego. Nie wiadomo, czy liczba przejść wzrasta, czy maleje, co jest kluczowe dla oceny sytuacji.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

W ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 przeznaczono 2,5 miliarda złotych na modernizację infrastruktury. Program obejmował zadania mające na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych, w tym doświetlenie przejść. Z danych GDDKiA wynika, że zmodernizowano już 6 tysięcy przejść, co stanowi 37,5 proc. wszystkich obiektów w zarządzie.

Wyzwania dla bezpieczeństwa

Pomimo postępów, 62,5 proc. przejść w zarządzie GDDKiA wymaga poprawy poprzez doświetlenie. To niepokojący fakt, zwłaszcza w kontekście rozszerzenia ochrony prawnej pieszych. Wciąż istnieje wiele wyzwań związanych z bezpieczeństwem na drogach, które wymagają dalszej analizy i działań.

Źródło: motoryzacja.interia.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments