Škoda Auto osiąga dobre wyniki sprzedaży w Q1 2025

Škoda Auto dostarczyła 238 600 pojazdów klientom na całym świecie w pierwszym kwartale 2025 roku, co oznacza wzrost o 8,2% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Czeski producent samochodów potwierdził swoją silną pozycję jako czwartej najlepiej sprzedającej się marki w Europie, pomimo dynamicznych warunków rynkowych.

  • Škoda Auto dostarczyła 238 600 pojazdów w pierwszym kwartale 2025 roku, co oznacza wzrost o 8,2% w porównaniu do roku ubiegłego.
  • Marka zajmuje czwarte miejsce w sprzedaży w Europie, z najlepszymi wynikami w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach, Indiach i Izraelu.
  • Modele elektryczne stanowiły 15% wszystkich dostaw, co przekłada się na 36 900 pojazdów, z rekordowym wzrostem sprzedaży PHEV.
  • Przychody Škoda Auto wyniosły 7,259 miliarda euro, co oznacza wzrost o 10,4%, a zysk operacyjny wzrósł do 546 milionów euro.
  • Wysoki popyt na nowy model Elroq przyczynił się do wzrostu sprzedaży, z ponad 45 000 zamówień.

Wyniki sprzedaży

W pierwszych trzech miesiącach 2025 roku Škoda Auto osiągnęła solidne wyniki sprzedaży, dostarczając 238 600 pojazdów. Wzrost ten wyniósł 8,2% w porównaniu do pierwszego kwartału 2024 roku. Wśród najlepiej sprzedających się rynków znalazły się Niemcy (46 500 pojazdów; +6,7%), Wielka Brytania (22 600; +23,0%), Czechy (22 000; +8,6%), Indie (15 000; +89,3%) oraz Izrael (8 200; +35,8%).

Wzrost sprzedaży modeli elektrycznych

Modele elektryczne, w tym pojazdy całkowicie elektryczne (BEV) oraz hybrydy plug-in (PHEV), stanowiły rekordowy udział 15% wszystkich dostaw, co przekłada się na 36 900 pojazdów. W pierwszym kwartale 2025 roku dostawy PHEV wzrosły trzykrotnie w porównaniu do roku ubiegłego, osiągając 9 900 jednostek. Wysoki popyt na nowy model Elroq, który otrzymał ponad 45 000 zamówień, przyczynił się do tego wzrostu.

Wyniki finansowe

Škoda Auto wygenerowała przychody w wysokości 7,259 miliarda euro, co stanowi wzrost o 10,4%. Zysk operacyjny wzrósł do 546 milionów euro (+2,1%), a wskaźnik rentowności wyniósł 7,5%. Przepływ gotówki netto wzrósł o 15,3% w porównaniu do roku ubiegłego, osiągając 527 milionów euro. Wyniki te świadczą o stabilności finansowej firmy, mimo wyzwań rynkowych.

Ekspansja na rynkach międzynarodowych

Škoda Auto zainaugurowała nową fabrykę montażową w Wietnamie, co jest istotnym krokiem w strategii internacjonalizacji marki. W Indiach, po wprowadzeniu nowego SUV-a Kylaq, dostawy wzrosły o 89,3% w porównaniu do roku ubiegłego, osiągając 15 000 jednostek. Dodatkowo, firma weszła na rynek omański, co podkreśla jej ambicje w zakresie ekspansji na Bliskim Wschodzie.

Opinie zarządu

Klaus Zellmer, dyrektor generalny Škoda Auto, podkreślił, że „Škoda Auto przedłużyła impet najlepszego roku finansowego w 2024 na pierwszy kwartał, osiągając dalszy wzrost rentowności”. Holger Peters, członek zarządu odpowiedzialny za finanse, dodał, że „wyniki finansowe za pierwszy kwartał odzwierciedlają bardzo solidny początek roku”. Martin Jahn, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, zaznaczył, że „nasza strategia modelowa sprawdza się na rynkach międzynarodowych”.

Źródło: automotiveworld.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments