Rozwiązanie problemu klikania w Audi TT MK1 – poradnik użytkownika

Problemy z moim projektem Audi TT zaczynają się od niezwykle głośnego hałasu przypominającego dźwięk silnika odrzutowego, który towarzyszy mi przy każdym uruchomieniu samochodu. Jednak jeszcze bardziej irytujący jest nieustanny dźwięk klikania, który pojawia się po włączeniu zapłonu. Ten dźwięk przypomina odgłos, który słyszymy przy włączonym kierunkowskazie lub światłach awaryjnych. Zmiana tego stanu rzeczy stała się moim priorytetem.

Przyczyny hałasu klikania w Audi TT MK1

W przypadku MK1 Audi TT istnieją dwie główne przyczyny tego uporczywego klikania. Pierwsza z nich to uszkodzony przełącznik świateł awaryjnych, który jest stosunkowo łatwy do wymiany. Drugą przyczyną jest uszkodzony przełącznik kierunkowskazów, którego naprawa jest nieco bardziej skomplikowana.

Wymiana przełącznika świateł awaryjnych

Aby wymienić przełącznik świateł awaryjnych, należy uzyskać do niego dostęp od tyłu, co wiąże się z demontażem radia. Do tego celu potrzebne będą specjalne haki do demontażu radia. Po usunięciu radia, można odblokować przełączniki na desce rozdzielczej, aby je wymienić.

Wymiana przełącznika kierunkowskazów

Wymiana przełącznika kierunkowskazów wymaga usunięcia kierownicy oraz przełącznika wycieraczek. Demontaż kierownicy wymaga użycia specjalnego klucza splinowego, który nie jest powszechnie dostępny.

Jak rozwiązać problem klikania?

Najlepiej rozpocząć od wymiany przełącznika świateł awaryjnych, ponieważ jest to prostsza operacja. Choć nowy przełącznik może być kosztowny, można poszukać używanego w złomowisku, co może znacznie obniżyć koszty. Jeśli wymiana przełącznika świateł awaryjnych nie rozwiąże problemu, należy przejść do wymiany przełącznika kierunkowskazów.

Potrzebne narzędzia

  • Przełącznik świateł awaryjnych (numer części #8N0941509B): poszukaj na Ebayu, najlepiej znaleźć używany w złomowisku.
  • Narzędzia do demontażu radia: zestaw haków ATLIN do demontażu radia.
  • Przełącznik kierunkowskazów URO Parts 8L0953513J z tempomatem, czarny.
  • Zestaw kluczy splinowych LEXIVON XZN.
  • Zestaw śrubokrętów CRAFTSMAN oraz zestaw narzędzi mechanicznych DEWALT.

Demonotowanie radia

Aby usunąć radio, potrzebne będą specjalne haki, które powinny być dostępne w schowku samochodowym. Jeśli ich nie ma, można je zakupić online. Haki wprowadza się w szczelinę poniżej radia, co pozwala na jego wyciągnięcie. W przypadku starszych samochodów, radia mogą być zbyt mocno osadzone, co może wymagać użycia narzędzi o 90-stopniowym kącie, by skutecznie je wydobyć.

Demontaż przełącznika

Po usunięciu radia, należy odblokować poziomy zamek, aby uzyskać dostęp do przełącznika świateł awaryjnych. Po jego wymianie, warto ponownie sprawdzić, czy problem z klikanie został rozwiązany.

Wymiana przełącznika kierunkowskazów

Jeśli problem nie ustąpi, czas zająć się przełącznikiem kierunkowskazów. Demontaż kierownicy oraz wycieraczek wymaga ostrożności, zwłaszcza przy odłączaniu poduszki powietrznej. Należy również pamiętać o odpowiednim oznaczeniu pozycji kierownicy, aby po ponownym montażu była właściwie wyregulowana.

Podsumowanie

Wymiana przełącznika świateł awaryjnych oraz kierunkowskazów to proces, który może wydawać się skomplikowany, ale z odpowiednimi narzędziami i instrukcją można go wykonać samodzielnie. Przy odpowiedniej dbałości o szczegóły, problem z uporczywym klikanie w Audi TT MK1 można skutecznie rozwiązać.

Źródło: thetrackahead.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments