Riot Games intensyfikuje walkę z oszustami w grach

Riot Games, twórca popularnych gier takich jak League of Legends i Valorant, intensyfikuje walkę z oszustami w grach online, wdrażając zaawansowane systemy antycheatowe. W szczególności, system Vanguard, działający na poziomie jądra systemu operacyjnego, pozwala na skuteczne wykrywanie i eliminowanie oszustów, co przyczyniło się do spadku liczby oszustów w grach rankingowych Valorant do poniżej 1% na początku 2025 roku.

  • Riot Games intensyfikuje walkę z oszustami w grach online poprzez zaawansowane systemy antycheatowe, w tym Vanguard.
  • System Vanguard, działający na poziomie jądra systemu operacyjnego, skutecznie wykrywa i eliminuje oszustów, co obniżyło ich liczbę w Valorant do poniżej 1% na początku 2025 roku.
  • Zespół antycheatowy Riot Games inwestuje w rozwój technologii oraz prowadzi działania wywiadowcze w społecznościach oszustów.
  • Vanguard codziennie banowało tysiące oszustów, wykorzystując technologie zabezpieczeń w systemie Windows do wykrywania modyfikacji sprzętu.
  • Kluczowym elementem strategii jest publiczne dyskredytowanie twórców oszustw oraz infiltracja ich społeczności.

Walka z oszustami

Riot Games zainwestowało w rozwój zespołów zajmujących się zwalczaniem oszustw, które mają na celu nie tylko banowanie oszustów, ale także neutralizowanie oprogramowania, które wykorzystują. Phillip Koskinas, dyrektor zespołu antycheatowego, podkreśla, że Vanguard „zmusza oszustwa do bycia widocznymi”, co pozwala na skuteczniejsze ich eliminowanie.

Skuteczność Vanguard

Dzięki systemowi Vanguard, Riot Games codziennie banowało tysiące oszustów w Valorant. Koskinas wskazuje, że dzięki zastosowaniu technologii zabezpieczeń w systemie Windows, Vanguard jest w stanie wykrywać modyfikacje sprzętu oraz zapobiegać ładowaniu oszustw w pamięci jądra.

Strategie zespołu antycheatowego

Zespół Koskinasa stosuje różnorodne strategie, aby zwalczać oszustów. Oprócz technologii, zespół prowadzi działania wywiadowcze, infiltrując społeczności oszustów oraz wykorzystując fałszywe tożsamości do zdobywania informacji o nowych oszustwach. Koskinas zaznacza, że kluczowe jest również publiczne dyskredytowanie twórców oszustw.

Kategorie oszustów

Oszustów można podzielić na dwie główne kategorie. Pierwsza to tzw. „rage cheaterzy”, którzy korzystają z tanich narzędzi łatwych do wykrycia. Druga kategoria to użytkownicy „premium cheats”, które są trudniejsze do wykrycia i wymagają specjalistycznego sprzętu.

Techniki oszustw

Niektóre oszustwa, takie jak ataki DMA, wykorzystują specjalistyczny sprzęt do wyodrębniania pamięci gry, co pozwala na uzyskanie przewagi w grze. Inne techniki, takie jak „aimboty”, automatyzują celowanie, co znacznie zwiększa skuteczność oszustów.

Przyszłość technologii antycheatowych

Mimo kontrowersji związanych z dostępem do jądra systemu, Riot Games nie planuje rezygnacji z tej metody. Koskinas podkreśla, że przejrzystość działań firmy jest kluczowa, a gracze mają prawo wiedzieć, jak wykorzystywane są ich dane.

Źródło: techcrunch.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments