W kwietniu 2025 roku w Polsce zarejestrowano blisko 47 tys. nowych samochodów osobowych, co stanowi najlepszy wynik w historii tego miesiąca. Wzrost ten jest efektem rosnącego zainteresowania nowymi autami wśród klientów indywidualnych, którzy zarejestrowali 15 261 pojazdów, co oznacza wzrost o 11,6 proc. w porównaniu do kwietnia 2024 roku. Mimo ogólnego wzrostu rynku, niektóre marki odnotowują znaczące spadki sprzedaży.
- W kwietniu 2025 roku zarejestrowano 47 tys. nowych samochodów osobowych w Polsce.
- Klienci indywidualni zarejestrowali 15 261 pojazdów, wzrost o 11,6% r/r.
- Najpopularniejszym modelem był Kia Sportage z 627 rejestracjami.
- Firmy zarejestrowały 31 717 nowych aut, wzrost o 3,3% w kwietniu 2024 r.
- Rejestracje firmowe spadły o 0,4% w pierwszych czterech miesiącach 2025 roku.
Rejestracje wśród klientów indywidualnych
W pierwszych czterech miesiącach 2025 roku w Polsce zarejestrowano blisko 65 tys. nowych samochodów osobowych, co przekłada się na wzrost o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Klienci indywidualni, w tym osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze, zarejestrowali o 5 proc. więcej pojazdów niż w najlepszym dotychczas pod tym względem roku 2019. W kwietniu 2025 roku najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych był Kia Sportage, z wynikiem 627 rejestracji, mimo spadku o 2,2 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
Firmowe rejestracje
W kwietniu 2025 roku firmy wprowadziły do bazy CEPiK 31 717 nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w porównaniu do kwietnia 2024 roku. Jednak w pierwszych czterech miesiącach roku rejestracje firmowe spadły o 0,4 proc. r/r. Wśród firm wciąż trwa zacięta rywalizacja między Toyotą Corollą a Skodą Octavią, podczas gdy wśród klientów indywidualnych dominują Kia Sportage i Toyota C-HR.
Spadki popularności niektórych marek
Mimo ogólnego wzrostu rynku, niektóre marki doświadczają znaczących spadków. Opel odnotował spadek rejestracji o 27,7 proc. w skali roku, a Citroen o 23,9 proc. W porównaniu do 2019 roku, Opel zanotował dramatyczny spadek liczby rejestracji, co sprawiło, że zajął 19. miejsce w rankingu najpopularniejszych producentów. Ford również stracił na popularności, z rejestracjami spadającymi o 52,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu sprzed sześciu lat.
Nowe trendy na rynku
W kwietniu 2025 roku po raz pierwszy w historii udział samochodów elektrycznych oraz hybryd typu plug-in w rynku nowych samochodów osobowych przekroczył 10 proc. Liczba rejestracji tych pojazdów wyniosła ponad 2,5 tys. sztuk. Udział wszystkich aut z napędami alternatywnymi wciąż oscyluje wokół 60 proc., a hybryd (HEV i MHEV) wokół 50 proc. To znaczący krok w kierunku zrównoważonego rozwoju i ekologicznych rozwiązań w motoryzacji.
Podsumowanie
Rok 2025 przynosi wiele zmian na polskim rynku motoryzacyjnym. Wzrost liczby rejestracji nowych samochodów osobowych, szczególnie wśród klientów indywidualnych, wskazuje na rosnące zainteresowanie nowymi pojazdami. Jednocześnie, niektóre marki muszą zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z utratą popularności. Wzrost znaczenia samochodów elektrycznych i hybrydowych może z kolei wskazywać na przyszłość motoryzacji w Polsce, w której ekologia i zrównoważony rozwój odgrywają coraz większą rolę.