Przetarg na ważną obwodnicę ruszył

Przetarg_na_wan_obwodnic_ruszy_1747048881

  • Rozpoczął się przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna w Szczecinie.
  • Obwodnica ma odciążyć ruch tranzytowy w gęsto zabudowanej miejscowości.
  • Inwestycja poprawi komunikację i jakość życia mieszkańców Mierzyna.
  • Nowa trasa połączy DK10 z Zachodnią Obwodnicą Szczecina.
  • Budowa obwodnicy planowana jest na systemie Buduj i zakończenie w 2025 roku.

W Szczecinie rozpoczął się przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna, która ma kluczowe znaczenie dla poprawy komunikacji w regionie. Inwestycja, realizowana przez miasto Szczecin oraz Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), ma na celu zapewnienie odpowiedniego dojazdu do planowanej Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6. Obwodnica Mierzyna ma na celu odciążenie gęsto zabudowanej miejscowości od ruchu tranzytowego, co jest szczególnie istotne w godzinach szczytu.

Przebieg przetargu

Przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna został ogłoszony w kontekście rosnących potrzeb infrastrukturalnych regionu. Dokumentacja przetargowa zostanie opublikowana na platformie zakupowej GDDKiA 13 maja 2025 roku. To ważny krok w kierunku realizacji projektu, który ma na celu poprawę jakości życia mieszkańców Mierzyna oraz zwiększenie efektywności transportu w regionie.

Znaczenie inwestycji

Obwodnica Mierzyna jest niezbędna, aby zapewnić płynny ruch na drodze krajowej nr 10, która obecnie przebiega przez Mierzyn, powodując znaczne korki w godzinach szczytu. Nowa trasa ma umożliwić tranzyt z DK10 do Zachodniej Obwodnicy Szczecina, co przyczyni się do zmniejszenia natężenia ruchu w miejscowości. W ramach inwestycji powstanie również węzeł Szczecin Zachód, który będzie kluczowym połączeniem z centrum Szczecina.

Postęp prac i harmonogram

Dokumentacja dla obwodnicy Mierzyna była gotowa już w 2024 roku, co umożliwiło rozpoczęcie procedury uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję ZRID, co oznacza, że zatwierdzono zarówno rozwiązania projektowe, jak i podziały nieruchomości. Obwodnica ma być realizowana w systemie Buduj, a prace budowlane powinny rozpocząć się po podpisaniu umowy z wykonawcą, co planowane jest jeszcze w 2025 roku. Zakończenie budowy przewidziane jest na 2025 rok.

Przebieg nowej trasy

Nowa obwodnica rozpocznie się w rejonie istniejącego centrum handlowego na końcu ulicy Ku Słońcu. Pierwszy odcinek o długości ponad 200 metrów będzie znajdował się na terenie Miasta Szczecin. Następnie trasa poprowadzi w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego, za co odpowiedzialna będzie GDDKiA. Całkowita długość nowej drogi wyniesie około 5,6 km, z czego ostatni fragment do węzła Szczecin Zachód również będzie realizowany przez GDDKiA.

Podsumowanie

Budowa obwodnicy Mierzyna to kluczowy projekt, który ma na celu poprawę komunikacji w Szczecinie i okolicach. Dzięki nowej trasie mieszkańcy Mierzyna zyskają lepszy dostęp do infrastruktury drogowej, a ruch tranzytowy zostanie skierowany na nowe, bardziej efektywne szlaki. Realizacja inwestycji przyczyni się do zwiększenia komfortu życia mieszkańców oraz poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Źródło: moto
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Przeczytaj u przyjaciół: