Producent motocykli potrzebuje jednego do wznowienia produkcji

  • KTM AG zmaga się z poważnymi problemami finansowymi po pandemii COVID-19.
  • Firma potrzebuje 750 milionów euro do końca maja 2025 roku.
  • Wzrost kosztów materiałów obniżył marże i zagraża produkcji.
  • Bajaj Auto może być potencjalnym ratownikiem, ale nie podjęło decyzji.
  • Producent Remus zażądał zwrotu pożyczki, co pogarsza sytuację KTM.

Producent motocykli KTM AG, znany z charakterystycznych sportowych modeli, staje w obliczu poważnych problemów finansowych, które mogą zagrażać jego dalszej działalności. Aby wznowić produkcję, firma potrzebuje zorganizować 750 milionów euro do końca maja 2025 roku. Kwota ta jest niezbędna do spłaty części długów oraz na uruchomienie produkcji, co stawia KTM w trudnej sytuacji, z której wyjście wymaga szybkich działań i współpracy z inwestorami.

Problemy finansowe KTM AG

KTM AG, austriacki producent motocykli, znalazł się w poważnych tarapatach finansowych, które zaczęły się po pandemii COVID-19. W wyniku przeszacowania zainteresowania rynkiem, firma rozpoczęła produkcję większej liczby motocykli, niż rynek był w stanie wchłonąć. Dodatkowo, wzrost cen materiałów oraz kosztowne inwestycje w inne firmy i motosport przyczyniły się do znacznego obniżenia marż. W 2024 roku sytuacja stała się krytyczna, a KTM AG ogłosiło niewypłacalność, co doprowadziło do wdrożenia programu restrukturyzacyjnego.

Plan restrukturyzacyjny

W ramach planu restrukturyzacyjnego, KTM AG musi zorganizować 750 milionów euro, z czego 600 milionów euro ma zostać przeznaczone na spłatę 30% długów wobec wierzycieli, a 150 milionów euro na wznowienie produkcji. Deadline na zebranie tej kwoty mija pod koniec maja 2025 roku, co stawia firmę w trudnej sytuacji czasowej. Bez tych środków, KTM AG nie będzie w stanie wznowić produkcji motocykli, co może prowadzić do dalszych problemów finansowych i potencjalnego bankructwa.

Wsparcie ze strony Bajaj Auto

Jednym z potencjalnych ratowników KTM AG jest indyjskie przedsiębiorstwo Bajaj Auto, które posiada 49,9% udziałów w austriackiej firmie. Współpraca z Bajaj Auto mogłaby zapewnić niezbędne fundusze, jednak jak dotąd nie ma informacji o planowanym przelewie. Bajaj Auto nie spieszy się z decyzją, co może dodatkowo skomplikować sytuację KTM AG. W obliczu niepewności, firma musi poszukiwać alternatywnych źródeł finansowania.

Pożyczka od Remus

W międzyczasie, producent części zamiennych Remus, który jest również powiązany z KTM AG, zaoferował pożyczkę w wysokości 80 milionów euro. Jednakże, w obliczu braku akcji KTM AG w zamian za pożyczkę oraz wprowadzenia w błąd przez Pierer AG, Remus zażądał natychmiastowego zwrotu pieniędzy. Ta sytuacja dodatkowo komplikuje już i tak trudną sytuację finansową KTM AG, stawiając firmę w jeszcze gorszej pozycji.

Przyszłość KTM AG

Melodramat związany z KTM AG trwa, a jego historia przypomina filmowe thrillery. W obliczu narastających problemów finansowych, firma musi działać szybko, aby uniknąć bankructwa. Wznowienie produkcji motocykli oraz spłata długów to kluczowe wyzwania, które stoją przed zarządem. Jak potoczy się ta historia, pozostaje kwestią otwartą, a przyszłość KTM AG zależy od zdolności do pozyskania niezbędnych funduszy w najbliższych tygodniach.

Źródło: moto

Na kogo zagłosujesz w najbliższych wyborach prezydenckich?

Sprawdź wyniki

Loading ... Loading ...
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments