Premiera Xpeng P7+ na Paris Auto Show

Xpeng, chiński producent samochodów elektrycznych, wprowadza na rynek model P7+, który ma szansę na zdobycie popularności w Europie. Premiera miała miejsce na Paris Auto Show w 2024 roku, a sprzedaż rozpoczęła się w 2025 roku. Model ten wyróżnia się nowoczesnymi technologiami, w tym zaawansowanymi funkcjami autonomicznej jazdy, które mają przyciągnąć klientów na rynkach zagranicznych.

  • Xpeng wprowadza model P7+, który zadebiutował na Paris Auto Show w 2024 roku i rozpoczął sprzedaż w 2025 roku.
  • Model P7+ wyróżnia się nowoczesnymi technologiami, w tym zaawansowanymi funkcjami autonomicznej jazdy.
  • Xpeng zrezygnował z systemu Lidar na rzecz systemu opartego na 12 kamerach, 12 czujnikach ultradźwiękowych i 3 radarach, co obniża koszty dla nabywców.
  • Model P7+ dostępny jest w dwóch wersjach, różniących się pojemnością akumulatora oraz mocą silnika, zasięg wynosi do 450 mil.
  • W 2024 roku Xpeng zyskał na znaczeniu dzięki debiutowi modelu Mona M03, który stał się najlepiej sprzedającym się modelem firmy.

Nowe modele Xpeng

Xpeng zyskał na znaczeniu w 2024 roku dzięki dwóm nowym modelom. Pierwszym z nich był Xpeng Mona M03, który zadebiutował w sierpniu i szybko stał się najlepiej sprzedającym się modelem firmy. W listopadzie 2024 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu P7+, który oznacza nowy rozdział dla producenta z siedzibą w Shenzhen.

Technologia autonomiczna

Model P7+ wprowadza nową jakość w zakresie autonomicznych funkcji jazdy. Xpeng zrezygnował z drogiego systemu Lidar, wprowadzając zamiast tego system oparty na 12 kamerach, 12 czujnikach ultradźwiękowych oraz 3 radarach. Dzięki temu, obie wersje P7+ oferują ten sam poziom wsparcia w prowadzeniu, co modele z Lidar, ale bez dodatkowych kosztów dla nabywców.

Specyfikacje techniczne

P7+ dostępny jest w dwóch wersjach, różniących się pojemnością akumulatora oraz mocą silnika. Testowany model Ultra-Long Range Max wyposażony jest w akumulator o pojemności 76,3 kWh i silnik o mocy 230 kW. Zasięg wynosi 450 mil według chińskiego cyklu testowego CLTC. Wersja Long Range Max ma mniejszy akumulator o pojemności 60,7 kWh oraz silnik o mocy 180 kW.

Przestronność i komfort

P7+ to hatchback o długości 5,056 mm, co czyni go większym od swojego poprzednika P7. Pojazd oferuje przestronny bagażnik o pojemności 725 litrów, który po złożeniu siedzeń zwiększa się do 2,221 litrów. Wnętrze wykończone jest materiałami wysokiej jakości, w tym perforowaną skórą i miękkimi plastikami, co podnosi komfort użytkowania.

Innowacyjne rozwiązania AI

Xpeng twierdzi, że P7+ jest „pierwszym samochodem na świecie zdefiniowanym przez sztuczną inteligencję”. System AI wspiera funkcje jazdy autonomicznej oraz zarządzanie energią. Pojazd wyposażony jest w 10,25-calowy wyświetlacz LCD oraz 15,6-calowy ekran infotainment, które można obsługiwać głosowo za pomocą asystenta AI, Little P.

Plany na przyszłość

Xpeng planuje wprowadzenie modelu P7+ na rynki europejskie, gdzie już sprzedaje swoje pojazdy w takich krajach jak Polska, Niemcy czy Francja. W 2025 roku firma obiecała również wprowadzenie systemu XNGP w Europie. Xpeng rozważa budowę fabryki w Europie, co może pomóc w obniżeniu kosztów produkcji i dostosowaniu się do lokalnych regulacji.

Podsumowanie

Xpeng P7+ to nowoczesny samochód elektryczny, który łączy w sobie zaawansowane technologie, przestronność oraz komfort. Jego sukces na rynkach europejskich będzie zależał od dalszego rozwoju funkcji autonomicznych oraz dostosowania do lokalnych potrzeb klientów.

Źródło: wired.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments