Premiera elektrycznej Mazdy 6 w klasie średniej

Nowa Mazda6e, elektryczna wersja popularnego modelu, zadebiutowała jako auto klasy średniej. Choć nie będzie już dostępna z wolnossącym silnikiem benzynowym, zyskała nowoczesny design oraz nową pisownię, która odzwierciedla jej elektryczną naturę. Model ten ma być dostępny na rynku, a jego premiera wzbudza zainteresowanie wśród fanów marki.

Nowe oblicze Mazdy

Mazda6e to nowa odsłona znanego modelu, który przez lata cieszył się uznaniem. Zmiany wprowadzono nie tylko w zakresie napędu, ale także w designie. Auto mierzy 4,9 metra i jest dostępne w dwóch wersjach mocy: 258 KM oraz 244 KM. Różnice między nimi dotyczą przede wszystkim akumulatora oraz przyspieszenia, które wynosi odpowiednio 7,6 oraz 7,8 sekundy do setki.

Technologia akumulatorów

Wersja z mocniejszym silnikiem wyposażona jest w akumulator o pojemności 68,8 kWh, natomiast słabsza dysponuje akumulatorem 80 kWh. Zasięg obu wersji wynosi odpowiednio 479 km oraz 552 km. Ciekawostką jest, że moc ładowania różni się znacząco: mocniejsza wersja ładowana jest z mocą 165 kW, a słabsza jedynie 90 kW.

Chiński odpowiednik

Na rynku chińskim dostępny jest odpowiednik Mazdy6e, który różni się wyglądem oraz właściwościami jezdnymi. Jak zauważył przedstawiciel Mazdy, Japończycy zainwestowali znaczne środki, aby „umazdowić” model Changana, co ma przynieść pozytywne efekty w prowadzeniu.

Wrażenia z jazdy

Nowa Mazda6e ma tylnonapędową platformę, co może przyczynić się do lepszych właściwości jezdnych. Poprzednia generacja modelu cieszyła się dobrymi opiniami, a nowa wersja ma szansę na jeszcze lepsze osiągi. Warto zwrócić uwagę na wysuwany spojler, który poprawia aerodynamikę i dodaje sportowego charakteru.

Styl i wnętrze

Wnętrze Mazdy6e robi pozytywne wrażenie dzięki zastosowaniu miękkich materiałów. Choć stylistyka może wydawać się prosta, wygodne rozwiązania, takie jak tacka do ładowania telefonu, przyciągają uwagę. Zastrzeżenia budzi natomiast kierownica z przyciskami, które mogą być niewygodne w obsłudze.

Bagażnik i przestronność

Przestronność wnętrza jest zadowalająca, ale bagażnik o pojemności 330 litrów może budzić zastrzeżenia, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją. Dodatkowy schowek z przodu o pojemności 70 litrów nie rekompensuje niskiej pojemności bagażnika.

Konkurencja na rynku

Mazda6e wchodzi na rynek w konkurencji z modelami takimi jak Tesla Model 3 czy Volkswagen ID.7. Choć ma podobne wymiary, może przyciągnąć uwagę ze względu na wygląd oraz dobrą opinię marki. Nowy model to istotny krok Mazdy w kierunku elektryfikacji, a jego debiut budzi nadzieje na dalszy rozwój.

Źródło: autoblog.spidersweb.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!