Alpine, francuska marka znana z produkcji samochodów sportowych, zaprezentuje swój nowy model A390 27 maja. Ten elektryczny pięcioosobowy „Sport Fastback” ma konkurować z Porsche Macan Electric, oferując „zwinność i przyjemność z jazdy” charakterystyczną dla lekkiego sportowego modelu A110. Celem Alpine jest dostarczenie pojazdu, który łączy osiągi z przystępnością dla kierowców o różnym poziomie umiejętności.
- Alpine zaprezentuje nowy model A390 27 maja, który jest elektrycznym pięcioosobowym "Sport Fastback".
- A390 ma konkurować z Porsche Macan Electric, oferując zwinność i przyjemność z jazdy.
- Pojazd osiągnie prędkość od 0 do 100 km/h w czasie poniżej czterech sekund, a jego moc wyniesie nawet 600 KM.
- Nowy model będzie dostępny z napędem tri-motorowym oraz wersją z mniejszą mocą z dwoma silnikami.
- Intensywne testy A390 odbyły się w ekstremalnych warunkach, a współpraca z Michelin zaowocowała stworzeniem specyficznych opon dla tego modelu.
Rewolucyjne osiągi i napęd
Alpine zapowiada, że A390 będzie szybszy niż model A110 R, osiągając prędkość od 0 do 100 km/h w czasie poniżej czterech sekund. Nowy model będzie dostępny z napędem tri-motorowym, w którym jeden silnik znajduje się na przedniej osi, a dwa na tylnej. Całkowita moc może wynosić nawet 600 KM, co zapewni napęd na wszystkie koła oraz aktywne różnicowanie momentu obrotowego, poprawiając zwrotność w zakrętach. Oferowana będzie także wersja z mniejszą mocą, z dwoma silnikami.
Intensywne testy w ekstremalnych warunkach
Alpine zakończyło już większość testów A390, które odbywały się w różnych warunkach, w tym w mroźnej Laplandii w Szwecji oraz w ośrodku Michelin w Ladoux we Francji, gdzie sprawdzano pojazd w deszczowych warunkach. Współpraca z Michelin zaowocowała stworzeniem specyficznych opon dla A390, w tym standardowych 20-calowych Pilot Sport EV oraz bardziej sportowych 21-calowych Pilot Sport 4S.
Nowoczesne technologie i systemy
Alpine pracuje nad pięcioma trybami jazdy dla A390, w tym specjalnym ustawieniem Track, które ma na celu zwiększenie sportowych osiągów. Dodatkowo, system 'Alpine Drive Sound’ ma dostarczać dwa unikalne dźwięki, które mają poprawić wrażenia z jazdy, nie próbując jednak naśladować dźwięku silnika A110.
Design i wymiary
A390 będzie oparty na platformie AmpR Medium, znanej wcześniej jako CMF-EV, wykorzystywanej również przez Renault Scenic i Nissan Ariya. Nowy model ma długość 4,615 mm, szerokość 1,885 mm i wysokość 1,532 mm, co czyni go mniejszym od Porsche Macan Electric. Jego sylwetka jest zbliżona do Cupra Tavascan, Forda Capri i Kia EV6, zapewniając jednocześnie wystarczającą przestrzeń dla pasażerów i bagażu.
Nowoczesne wnętrze i funkcjonalność
Wnętrze A390 ma być inspirowane modelami Formuły 1, z kierownicą pokrytą skórą Nappa i przyciskami do zmiany trybów jazdy oraz funkcjami 'Overtake’ i 'Recharge’. Funkcja 'Overtake’ ma zapewniać krótkie zwiększenie mocy, podczas gdy 'Recharge’ reguluje system rekuperacji energii.
Przyszłość marki Alpine
A390 to kolejny krok w kierunku realizacji planu Alpine dotyczącego wprowadzenia siedmiu nowych elektrycznych modeli do 2030 roku. Po premierze A290, marka planuje wprowadzenie dwóch kolejnych SUV-ów w latach 2027 i 2028, a także nowej wersji A110 oraz roadstera i czteromiejscowego coupé, które przywróci nazwę Alpine A310.