Porozumienie Uniwersytetu Szczecińskiego z Drawieńskim Parkiem Narodowym

  • Uniwersytet Szczeciński i Drawieński Park Narodowy podpisały porozumienie o współpracy.
  • Cel porozumienia to edukacja, ochrona środowiska i badania naukowe.
  • Umowa umożliwi studentom praktyki, staże oraz udział w działaniach ochronnych.
  • Współpraca obejmuje badania wód i ichtiologię oraz organizację szkoleń i konferencji.
  • Praktyka terenowa jest kluczowa w edukacji ekologicznej studentów.

Uniwersytet Szczeciński oraz Drawieński Park Narodowy podpisały porozumienie, które formalizuje ich wieloletnią współpracę i otwiera nowe możliwości rozwoju w obszarze edukacji oraz ochrony środowiska.

Cel porozumienia

Porozumienie ma na celu określenie zasad współpracy w dziedzinach edukacji, realizacji zadań ochronnych oraz działań związanych z funkcjonowaniem Drawieńskiego Parku Narodowego. Dzięki tej współpracy planowane są dalsze badania naukowe oraz monitoring przyrodniczy, co pozwoli na aktualizację wiedzy studentów oraz kadry naukowej na temat walorów przyrodniczych parku.

Wypowiedzi przedstawicieli

Rektor Uniwersytetu Szczecińskiego, prof. Waldemar Tarczyński, podkreślił znaczenie współpracy: „Współpraca naszych naukowców oraz studentów trwa od wielu lat, a dzisiejsze wydarzenie jest jej formalizacją, z której bardzo się cieszę.” Dodał, że umowa umożliwi młodym osobom zdobywanie cennego doświadczenia poprzez praktyki i staże.
Dr inż. Paweł Bilski, dyrektor Drawieńskiego Parku Narodowego, zaznaczył: „To porozumienie jest dla nas ważne z tego względu, że chcemy współpracować ze środowiskiem naukowym i jeszcze bardziej się na nie otwierać.” Wskazał również na dotychczasową współpracę, która obejmowała m.in. badania wód płynących i ichtiologię.

Zakres współpracy

W ramach porozumienia przewidziano organizację praktyk studenckich, szkoleń oraz wolontariatu. Umożliwi to studentom i kadrze naukowej Uniwersytetu Szczecińskiego uczestnictwo w działaniach ochronnych na terenie parku, takich jak konferencje, warsztaty czy sympozja.
Prof. Robert Czerniawski, dyrektor Instytutu Biologii US, zauważył, że umowa stwarza „bardzo duże możliwości współpracy” oraz „bogate pole” do badań naukowych, które mogą mieć wpływ na działania Generalnego Inspektoratu Ochrony Środowiska.

Praktyka w badaniach

Dr Tomasz Krepski, adiunkt w Instytucie Biologii, podkreślił znaczenie praktyki w edukacji: „Wiedza zdobyta dzięki podręcznikom jest bezcenna, jednak to praktyka jest tym, co czyni nas dobrymi obserwatorami przyrody.” Wspomniał również o badaniach terenowych, które prowadzą studenci, takich jak wpływ budowania sekwencji bystrze-ploso na organizmy rzeczne.

Źródło: 24kurier
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments