- Piotr Pawlak został nowym dyrektorem klastra TNE w Toyocie, obejmującym Norwegię, Szwecję, Danię, Finlandię oraz kraje bałtyckie.
- Pod jego kierownictwem, Toyota w Norwegii stała się liderem sprzedaży elektrycznych pojazdów, wyprzedzając Teslę.
- Toyota planuje stworzenie wzorcowego modelu marketingu i sprzedaży pojazdów elektrycznych w regionie TNE.
- Do 2026 roku Toyota wprowadzi sześć nowych modeli elektrycznych, w tym większy od Yaris Cross SUV Urban Cruiser.
- Nowe modele będą oferowane z bateriami bez kobaltu i niklu, zgodnie z strategią zrównoważonego rozwoju koncernu.
Piotr Pawlak został nowym dyrektorem klastra TNE w Toyocie, obejmującym Norwegię, Szwecję, Danię, Finlandię oraz kraje bałtyckie, co czyni go pierwszym Polakiem na tak wysokim stanowisku w międzynarodowych strukturach koncernu.
Nowa rola Piotra Pawlaka
Piotr Pawlak, dotychczasowy dyrektor Toyoty w Norwegii, został powołany na stanowisko odpowiedzialne za klaster TNE, który obejmuje cztery kraje nordyckie oraz trzy kraje bałtyckie. Jego zadaniem będzie integracja działalności Toyoty w tym regionie oraz zarządzanie sprzedażą marek Toyota i Lexus.
Osiągnięcia w Norwegii
Pod kierownictwem Pawlaka, Toyota w Norwegii osiągnęła znaczący sukces, wyprzedzając Teslę i stając się liderem sprzedaży elektrycznych pojazdów w kraju, gdzie dziewięć na dziesięć sprzedawanych aut to modele elektryczne. To osiągnięcie przyczyniło się do decyzji o powołaniu go na nowe stanowisko.
Strategia Toyoty w Europie
Toyota ma na celu stworzenie wzorcowego modelu marketingu i sprzedaży pojazdów elektrycznych w regionie TNE. Koncern planuje wykorzystać doświadczenia z istniejącego klastra TCE, który funkcjonuje w Europie Środkowej od 2015 roku. TCE obejmuje Polskę, Węgry, Czechy oraz Słowację i w 2024 roku osiągnął rekordowy wynik sprzedaży, sprzedając 156 tys. Toyot.
Plany na przyszłość
Do końca 2026 roku Toyota planuje wprowadzenie sześciu nowych modeli elektrycznych, w tym miejskiego SUV-a Urban Cruiser. Nowy model będzie większy od Toyoty Yaris Cross i będzie oferowany z dwoma wariantami baterii, które nie zawierają kobaltu ani niklu, co wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju koncernu.