Isuzu zaprezentowało elektryczną wersję swojego popularnego pickupa D-Max, która ma trafić do Europy w trzecim kwartale 2025 roku. Model D-Max EV, produkowany w Tajlandii, ma dorównywać właściwościom roboczym wersji z silnikiem diesla, oferując jednocześnie nowoczesne rozwiązania technologiczne.
- Isuzu D-Max EV to elektryczna wersja popularnego pickupa, która zadebiutuje w Europie w trzecim kwartale 2025 roku.
- Model będzie wyposażony w dwa silniki elektryczne, oferując moc 188 KM i moment obrotowy 325 Nm, co zapewnia porównywalne osiągi z wersją diesla.
- D-Max EV ma litowo-jonowy akumulator o pojemności 66,9 kWh, zasięg wynosi 263 km (361 km w warunkach miejskich), a czas ładowania to około 1 godzina.
- Ładowność D-Max EV wynosi 1010 kg, a możliwości holownicze są na poziomie 3500 kg, co odpowiada wersji spalinowej.
- Nowy pickup ma prześwit 210 mm i głębokość brodzenia do 600 mm, co zachęca do korzystania z dróg nieutwardzonych.
Specyfikacja techniczna
D-Max EV będzie wyposażony w dwa silniki elektryczne, które zapewnią stały napęd na cztery koła. Łączna moc jednostek wynosi 188 KM oraz 325 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do silnika diesla o mocy 163 KM i 360 Nm, elektryczny wariant ma porównywalne osiągi, osiągając prędkość ponad 130 km/h.
Akumulator i zasięg
Pojazd został wyposażony w litowo-jonowy akumulator o pojemności 66,9 kWh. Według norm WLTP, zasięg D-Max EV wynosi 263 km, a w warunkach miejskich może wzrosnąć do 361 km. Czas ładowania od 20 do 80 proc. przy maksymalnej mocy 50 kW wynosi około 1 godziny.
Ładowność i możliwości holownicze
D-Max EV ma ładowność wynoszącą 1010 kg, co jest tylko nieznacznie mniej niż 1200 kg w wersji z silnikiem diesla. Model elektryczny zachowuje również możliwości holownicze, mogąc pociągnąć 3500 kg, co jest na poziomie spalinowego odpowiednika.
Właściwości terenowe
Nowy pickup oferuje prześwit wynoszący 210 mm oraz głębokość brodzenia do 600 mm. Choć te parametry są niższe niż w spalinowej wersji, Isuzu podkreśla, że D-Max EV ma być zachętą do korzystania z dróg nieutwardzonych.
Cena i dostępność
Oficjalne ceny elektrycznego Isuzu D-Max nie zostały jeszcze ogłoszone, jednak spekuluje się, że model może kosztować więcej niż wersja z silnikiem diesla, z maksymalną ceną wynoszącą 41 600 dolarów, co przekłada się na około 156 208 zł. D-Max EV ma być konkurencyjną propozycją na rynku, gdzie dominują spalinowe modele, takie jak Ranger i Amarok.