Perodua zaprezentuje elektryczne koncepcje na Autoshow w Malezji

W weekend 5-6 maja 2025 roku odbędzie się Malaysia Autoshow, na którym Perodua zaprezentuje nowoczesne koncepcje samochodów elektrycznych. Krajowy producent samochodów planuje wprowadzenie swojego pierwszego elektrycznego pojazdu produkcyjnego pod koniec roku, co zostało potwierdzone przez prototypy testowe, które już pojawiły się na drogach.

  • Malaysia Autoshow odbędzie się w weekend 5-6 maja 2025 roku.
  • Perodua zaprezentuje nowoczesne koncepcje samochodów elektrycznych oraz planuje wprowadzenie swojego pierwszego elektrycznego pojazdu produkcyjnego pod koniec 2025 roku.
  • Tematem stoiska Perodua na Malaysia Autoshow będzie "inteligentna mobilność przyszłości", co wskazuje na nadchodzącą elektryfikację oferty producenta.
  • W 2024 roku Perodua wprowadziła funkcjonalny model eMO-I, będący elektryczną wersją Myvi, a w grudniu 2024 roku zaprezentowano model eMO-II na KLIMS.
  • Wkrótce Perodua może zaprezentować koncepcję eMO-III, z elementami stylistycznymi z eMO-II oraz wersji produkcyjnej.

Nowe koncepcje Perodua

Podczas Malaysia Autoshow Perodua zaprezentuje szereg „odważnych koncepcji”, które mają na celu pokazanie przyszłości mobilności. Tematem stoiska jest „inteligentna mobilność przyszłości”, co sugeruje nadchodzącą elektryfikację oferty producenta. Od 2023 roku Perodua prezentuje koncepcję eMO (Electric Motion Online) na każdym z malezyjskich salonów samochodowych.

Rozwój modelu eMO

W 2023 roku Perodua zaprezentowała model w skali, a w 2024 roku wprowadzono funkcjonalny model eMO-I, który jest w zasadzie elektryczną wersją Myvi. W grudniu 2024 roku na Kuala Lumpur International Mobility Show (KLIMS) zaprezentowano pełnowymiarowy model eMO-II, który był bliższy produkcji, choć wciąż miał elementy fantastyczne.

Przyszłość modelu eMO-III

W nadchodzących dniach Perodua może zaprezentować koncepcję eMO-III, która ma być zbliżona do produkcyjnego modelu. Oczekuje się, że nowy model będzie zawierał elementy stylistyczne zarówno z eMO-II, jak i z wersji produkcyjnej. Możliwe, że pojazd będzie miał podzielone reflektory, chowane klamki drzwi oraz bardziej realistyczne wnętrze.

Specyfikacje techniczne

Na KLIMS ujawniono wstępne specyfikacje techniczne, które obejmują przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie od sześciu do siedmiu sekund oraz zasięg od 400 do 410 km dzięki akumulatorowi litowo-żelazowo-fosforowemu (LFP) od CATL. Perodua planuje początkowo importować akumulatory i silniki, z zamiarem późniejszego montażu tych komponentów we własnym zakresie.

Cena i konkurencja

Perodua rozważa wprowadzenie ceny początkowej na poziomie RM80,000 za model bez akumulatora, który może być oferowany w formie subskrypcji. Finalny model będzie pierwszym, który został w pełni opracowany wewnętrznie, ponieważ dotychczasowy partner Daihatsu nie ma odpowiedniego pojazdu elektrycznego do współpracy.

Konkurencja na rynku

Nowy model Perodua ma stanąć w szranki z nadchodzącym elektrycznym pojazdem Proton, który prawdopodobnie będzie nosił nazwę eMas 5 i również ma trafić na rynek pod koniec roku. Oczekuje się, że oba modele będą miały swoje premiery na Malaysia Autoshow, co umożliwi klientom ich bezpośrednie porównanie.

Źródło: paultan.org
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments