- Rafał Trzaskowski zaprezentował plany dotyczące strefy płatnego parkowania w Olsztynie.
- W Olsztynie są dwie podstrefy: zielona (3 zł) i czerwona (4,5 zł) dla pierwszej godziny postoju.
- Wpływy z płatnych stref w 2023 roku wyniosły 7 168 813,35 zł, co stanowi wzrost w porównaniu do 2022 roku.
- Celem stref jest zwiększenie dostępności miejsc parkingowych oraz generowanie wpływów do budżetu miasta.
- System stref płatnego parkowania jest korzystny dla kierowców i finansów lokalnych.
Kandydat na urząd Prezydenta RP Rafał Trzaskowski zaprezentował w Olsztynie plany dotyczące strefy płatnego parkowania, która ma na celu zwiększenie dostępności miejsc parkingowych dla kierowców.
Strefy płatnego parkowania w Olsztynie
W Olsztynie wydzielone są dwie podstrefy: zielona i czerwona. W czerwonej strefie za pierwszą godzinę postoju kierowcy muszą zapłacić 4,5 zł, natomiast w zielonej strefie opłata wynosi 3 zł. Celem wprowadzenia tych stref jest umożliwienie korzystania z miejsc parkingowych jak największej liczbie kierowców.
Wpływy z strefy płatnego parkowania
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie informuje, że łączne wpływy ze strefy płatnego parkowania za 2023 rok wyniosły 7 168 813,35 zł. Dla porównania, w 2022 roku wpływy te wyniosły 7 068 075,21 zł. W 2023 roku wpływy z tytułu jednorazowych opłat wyniosły 5 775 082 zł, a z tytułu sprzedaży abonamentów – 1 220 938 zł. Różnica w wpływach to przede wszystkim dodatkowe opłaty.
Podsumowanie
Wprowadzenie stref płatnego parkowania w Olsztynie ma na celu nie tylko zwiększenie dostępności miejsc parkingowych, ale również generowanie znaczących wpływów do budżetu miasta. Władze lokalne podkreślają, że system ten jest korzystny zarówno dla kierowców, jak i dla finansów miasta.