Mercedes-AMG przygotowuje się do wprowadzenia nowego elektrycznego sedana, który ma zastąpić model AMG GT 4-Door Coupe. Premiera pojazdu zaplanowana jest na czerwiec, a jego rozwój ma na celu pożegnanie silnika spalinowego na rzecz w pełni elektrycznego układu napędowego. Nowy model, którego nazwa nie została jeszcze ujawniona, ma przyciągnąć uwagę fanów motoryzacji.
- Mercedes-AMG wprowadza nowy elektryczny sedan, który zastąpi model AMG GT 4-Door Coupe.
- Premiera pojazdu zaplanowana jest na czerwiec, a jego rozwój oznacza przejście na w pełni elektryczny układ napędowy.
- Nowy model został zaprojektowany od podstaw jako pojazd elektryczny, co wskazuje na zmianę strategii Mercedes-Benz.
- W sercu sedana znajdą się silniki osiowe YASA, oferujące moc 480 KM i moment obrotowy 590 lb-ft.
- Nowy model ma rywalizować z Porsche Taycan Turbo oraz Audi RS E-Tron dzięki napędowi na cztery koła i mocy bliskiej 1000 KM.
Nowa era elektrycznych sedanów
AMG wprowadza nowy model, który został zaprojektowany od podstaw jako pojazd elektryczny. To pierwszy taki produkt tej marki, co wskazuje na istotną zmianę w strategii Mercedes-Benz. Wcześniej, w 2022 roku, zaprezentowano koncepcję Vision AMG, która sugerowała nowy kierunek stylistyczny dla przyszłych modeli.
Praktyczność i design
Nowy sedan ma cztery drzwi i długi przód, co sugeruje, że będzie to duży samochód. Choć jego sylwetka przypomina Porsche Taycan, prototyp pokazuje, że model będzie miał bardziej praktyczny układ nadwozia. Nie jest jeszcze jasne, czy zachowa formę liftbacka, jak w przypadku obecnego modelu z silnikiem spalinowym, czy też zmieni się w klasyczny sedan.
Innowacyjne silniki YASA
W sercu nowego sedana znajdą się silniki osiowe YASA, które oferują moc 480 KM oraz moment obrotowy 590 lb-ft, przy jednoczesnym zmniejszeniu wagi w porównaniu do tradycyjnych silników radialnych. Dzięki zastosowaniu jednego silnika na każdą oś, możliwe będzie uzyskanie napędu na cztery koła z mocą bliską 1000 KM, co stawia nowy model w rywalizacji z Porsche Taycan Turbo oraz Audi RS E-Tron GT.
Waga i aerodynamika
Choć waga nowego modelu jest kwestią, która budzi obawy, obecny AMG GT 4-Door Coupe również nie jest lekki. Wersja hybrydowa z silnikiem V8 waży 5,269 funtów, więc nowy elektryczny sedan nie powinien być znacznie cięższy. Jednak logiczne myślenie sugeruje, że SUV, który również jest w planach, będzie jeszcze cięższy. Sedan powinien być bardziej aerodynamiczny, co przełoży się na większy zasięg.
Obawy fanów motoryzacji
AMG ma powody do zmartwień dotyczących przyszłości swoich modeli. Wielu entuzjastów woli silniki spalinowe o dużej pojemności od całkowicie cichych napędów elektrycznych. Chociaż elektryki oferują błyskawiczne przyspieszenie dzięki natychmiastowemu dostępowi do momentu obrotowego, wiele osób zastanawia się nad resztą doświadczenia z jazdy. Zmiana na elektryczny napęd może odstraszyć niektórych fanów marki.
Przyszłość AMG
Ostatni model C63 okazał się mało popularny po utracie silnika V8 na rzecz skomplikowanego silnika czterocylindrowego. Całkowite usunięcie silnika spalinowego może zniweczyć ducha marki AMG. Mimo to, być może nowy elektryczny sedan zdobędzie uznanie i pozwoli Mercedesowi na dalsze inwestycje w silniki V8, zgodnie z wcześniejszymi obietnicami.