Nowe ograniczenia na DK91: Zakaz tranzytu dla ciężarówek powyżej 20 ton w Gdańsku i Pruszczu Gdańskim

Austria-Tyrol-zakaz-tranzytu-2017-5

Nowe ograniczenia dla ciężarówek na DK91 – co to oznacza dla kierowców?

Wielkie zmiany na drodze krajowej nr 91

Od piątku, 18 kwietnia, na fragmencie drogi krajowej nr 91 pomiędzy Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim wchodzi w życie nowe ograniczenie dla ruchu ciężarowego. Co to oznacza dla kierowców i mieszkańców? Już tłumaczymy!

Zakaz dla ciężarówek powyżej 20 ton

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o wprowadzeniu zakazu dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 20 ton. Zakaz obejmuje odcinek od granicy Gdańska (ul. Trakt Świętego Wojciecha) do ul. Zastawnej w Pruszczu Gdańskim. Celem tego ruchu jest poprawa bezpieczeństwa oraz odciążenie lokalnych ulic.

  • Zakaz dla ciężarówek powyżej 20 ton
  • Odcinek: Gdańsk – Pruszcz Gdański
  • Cel: poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu

Kto będzie mógł korzystać z DK91?

Nie wszyscy kierowcy zostaną dotknięci tymi zmianami. Wyjątek dotyczy:

  • komunikacji publicznej
  • firm prowadzących działalność na terenie Pruszcza

Przedsiębiorcy będą mogli uzyskać specjalne identyfikatory, które wyda burmistrz miasta. To jest ważne, aby umożliwić im swobodny dostęp do swoich miejsc pracy.

Alternatywne trasy dla ciężarówek

Co z kierowcami ciężarówek? Będą musieli korzystać z tras alternatywnych, które obejmują:

  • Południowa obwodnica Gdańska w ciągu S7
  • Droga ekspresowa S6

Odpowiednie oznakowanie objazdów zostanie wprowadzone jeszcze przed wejściem zakazu w życie, aby wszyscy mogli bez problemu znaleźć alternatywne trasy.

Dlaczego te zmiany są konieczne?

Z danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021 wynika, że przez Pruszcz Gdański przejeżdża średnio ponad 24 tys. pojazdów dziennie, w tym około 1000 to ciężarówki. Teraz ten ruch ma się wyraźnie zmniejszyć, co z pewnością wpłynie na komfort mieszkańców i kierowców korzystających z tej trasy.

DK91 – historia i znaczenie

Droga krajowa nr 91, znana wielu jako „stara jedynka”, ma długość ponad 73 km w województwie pomorskim. Kiedyś oznaczana jako DK1, dzisiaj pełni funkcję trasy alternatywnej dla A1, szczególnie dla tych, którzy chcą uniknąć opłat. Wprowadzenie zakazu dla ciężkich pojazdów to pierwszy krok w kierunku większego uporządkowania ruchu na tej trasie.

Co dalej?

Te zmiany wpisują się w szerszy plan ograniczania tranzytu przez centra miast oraz przenoszenia go na obwodnice i drogi ekspresowe. To krok ku lepszemu bezpieczeństwu i komfortowi dla wszystkich użytkowników dróg. Będziemy śledzić, jak te rozwiązania wpłyną na ruch w rejonie Gdańska i Pruszcza Gdańskiego.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments