Motor Auction Group (MAG) z powodzeniem zainaugurował działalność swojego nowego centrum aukcyjnego pojazdów lekkich użytkowych (LCV) w Goole w Yorkshire, przyciągając ponad 250 kupujących na pierwsze sprzedaże.
Nowe możliwości na rynku aukcyjnym
W ciągu zaledwie dwóch pierwszych aukcji, MAG sprzedał ponad 200 pojazdów LCV, co przyciągnęło uwagę ponad 150 kupujących online z całego UK oraz ponad 100 fizycznych uczestników, którzy chcieli zapoznać się z nowym obiektem. Wyniki początkowe są szczególnie obiecujące, co mówi wiele o zainteresowaniu rynkiem.
Różnorodność oferty
Oferta pojazdów była niezwykle zróżnicowana – od furgonetek wycenianych na mniej niż 1000 funtów, po wysokiej specyfikacji pick-upy, które osiągały ceny przekraczające 30 000 funtów. To pokazuje, że na rynku istnieje zdrowa różnorodność asortymentu oraz apetyt na pojazdy w różnych segmentach cenowych.
Opinie kupujących
Justin Lane, dyrektor ds. operacyjnych w Motor Auction Group, podkreślił: „Udało nam się zorganizować naszą pierwszą aukcję w ciągu tygodnia od przeniesienia operacji LCV z naszego obiektu w Bawtry. Nasz zespół zajmujący się renowacją i przygotowaniem pojazdów działa już na miejscu, a my ułatwiliśmy naszym partnerom logistycznym sprawne przemieszczanie pojazdów.”
Lane dodał, że opinie od kupujących fizycznie obecnych na aukcji były bardzo pozytywne, zwłaszcza w kontekście dostępności i parkingu. MAG prowadzi również aukcje używanych samochodów i furgonetek w dwóch innych lokalizacjach – w Corby i Rotherham.
Przyszłość i trendy na rynku
Geoff Flood, szef LCV w MAG, zauważył, że popyt na pojazdy w wieku od trzech do pięciu lat pozostaje silny, o ile są one w dobrym stanie mechanicznym i wizualnym. „Klimat gospodarczy sprzyja pojazdom używanym” – powiedział Flood. „Wielu kupujących dostrzega lepszą wartość w nabywaniu 10 000-funtowego używanego LCV, zamiast zobowiązywać się do finansowania nowego modelu za 40 000 funtów. Ten trend działa na korzyść sektora.”
Jednakże, jak zauważył, źle przygotowane pojazdy nadal mają trudności, zwłaszcza te wymagające części lub kosmetycznych napraw z powodu opóźnień w przygotowywaniu ich do sprzedaży detalicznej. Choć modele niszowe, takie jak furgonetki Luton, poruszają się nieco wolniej, Flood przewiduje, że silna wydajność w pierwszym kwartale będzie kontynuowana w drugim kwartale.