- W Mesagne zakończono budowę farmy wiatrowej z dziewięcioma turbinami o wysokości 118 metrów.
- Transport 27 łopat wirników o długości 81 metrów zlecono firmie GeoTrasporti z Rzymu.
- Użyto specjalistycznego ciągnika balastowego Astra HD9 8657 przystosowanego do dużych obciążeń.
- Transport odbywał się przy prędkości nieprzekraczającej 10 km/h na trasie 30 km z portu w Brindisi.
- Każdy transport miał masę około 200 ton, a do jego realizacji wystarczał jeden ciągnik z modułem ADDrive.
W miejscowości Mesagne w południowych Włoszech zakończono prace nad nową farmą wiatrową, w skład której wchodzi dziewięć turbin o wysokości 118 metrów, a transport 27 łopat wirników zlecono firmie GeoTrasporti z Rzymu.
Transport łopat wirników
Przewóz łopat wirników, każda o długości 81 metrów, odbywał się przy użyciu specjalistycznego sprzętu transportowego. W ramach projektu na lokalnych drogach można było zobaczyć zestawy transportowe, które wyróżniały się na tle standardowych pojazdów.
Specjalistyczny sprzęt
Firma GeoTrasporti wykorzystała ciągnik balastowy Astra HD9 8657, który został odebrany jesienią ubiegłego roku. Model ten, należący do grupy Iveco, jest przystosowany do pracy w wymagających warunkach, w tym w 500-tonowych zestawach. Astra HD9 8657 charakteryzuje się napędem w układzie 8×6 oraz 11-tonowymi osiami marki Meritor, co pozwala na znoszenie dużych obciążeń.
Innowacyjne rozwiązania
W transporcie zastosowano także moduły marki Goldhofer, które składały się z 12 linii osiowych oraz dodatkowego modułu napędowego ADDrive. Moduł ten, wyposażony w silnik diesla o pojemności 6,7 litra, wspomagał napęd ciągnika przy prędkościach do 50 km/h, a także zapewniał manewrowość platformy po odpięciu ciągnika.
Logistyka transportu
Każdy z 27 transportów miał całkowitą masę oscylującą wokół 200 ton. Trasa z portu morskiego w Brindisi do miejsca montażu wiatraków w Mesagne wynosiła około 30 kilometrów, a prędkość transportu nie przekraczała 10 km/h. Co istotne, w każdym zestawie wystarczał tylko jeden ciągnik Astra z modułem ADDrive, co eliminowało potrzebę podpinania dodatkowych pojazdów.