Nowa era SsangYonga: KG Motors rozpoczyna produkcję w Rosji

W świecie motoryzacji nie brakuje zaskakujących zwrotów akcji, a historia SsangYonga, znanego koreańskiego producenta samochodów, jest tego doskonałym przykładem. Po trudnych latach i zmianach właścicielskich, marka przeszła istotne przeobrażenia, które mogą wpłynąć na jej przyszłość.

Trudne czasy dla SsangYonga

W 2020 roku SsangYong znalazł się w kryzysowej sytuacji. Dotychczasowy właściciel, indyjski koncern Mahindra & Mahindra, postanowił wstrzymać wsparcie finansowe dla koreańskiego producenta, który zmagał się z narastającym długiem. W konsekwencji, marka przeszła pod zarząd komisaryczny, co tylko pogłębiło jej problemy.

Nowe nadzieje z KG Group

Po nieudanym przejęciu przez firmę Edison Motors, na horyzoncie pojawił się nowy gracz – koreański koncern KG Group. W 2023 roku podjęto decyzję o zmianie nazwy firmy. SsangYong, które przez lata budził kontrowersje swoim stylem, zyskało nową tożsamość jako KG Motors, znane także jako KGM. Ta zmiana miała na celu stworzenie bardziej pozytywnego wizerunku marki.

Ekspansja na rynek rosyjski

W ubiegłym miesiącu KGM zaskoczyło wielu swoją decyzją o rozpoczęciu sprzedaży samochodów w Federacji Rosyjskiej. Jako pierwsza marka z Korei Południowej, która zdecydowała się na taki krok po nałożeniu sankcji na Rosję, KGM wzbudziło mieszane uczucia. W ofercie znalazły się modele znane także na polskim rynku, takie jak Tivoli, Korando, Torresa i Rexton.

Produkcja w Rosji

Jednak to nie koniec nowości. Według informacji od Rex Motors, oficjalnego dystrybutora KGM w Rosji, firma planuje rozpocząć produkcję swoich samochodów w Rosji, a dokładniej w zakładach Awtotor w Królewcu nad Morzem Bałtyckim. To miejsce ma bogatą historię produkcji różnych modeli samochodów, a ostatnio zainwestowano tam również w produkcję samochodów elektrycznych marki AmberAwto, opartych na chińskich konstrukcjach.

Co przyniesie przyszłość?

Modele KGM produkowane w Rosji będą dostosowane do potrzeb lokalnych klientów, chociaż szczegóły modyfikacji pozostają na razie nieznane. Pewne jest, że w standardzie znajdzie się większy zbiornik na płyn do spryskiwaczy oraz podgrzewanie przedniej szyby. Nie ujawniono jeszcze, które modele trafią na linie montażowe w Królewcu ani kiedy dokładnie to nastąpi. Wiadomo jedynie, że pierwsze koreańskie samochody produkcji rosyjskiej mają powstać jeszcze w tym roku.

Podsumowanie zmian w KGM

Zmiany w KGM, od nowej nazwy po decyzję o produkcji w Rosji, pokazują, jak dynamiczny jest rynek motoryzacyjny. Będzie interesujące obserwować, jak te decyzje wpłyną na przyszłość marki oraz na jej pozycję na międzynarodowej scenie motoryzacyjnej.

Źródło: autoblog.spidersweb.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments