- Hull 096 to największy w pełni elektryczny statek na świecie.
- Statek pomieści do 2,1 tys. pasażerów i 225 pojazdów.
- Wyposażony jest w akumulatory o masie 250 ton oraz system magazynowania energii o mocy 40 MWh.
- Prace nad statkiem obejmują instalację baterii i integrację systemu energetycznego.
- Próby morskie na rzece Derwent mają odbyć się jeszcze w tym roku.
Hull 096, największy w pełni elektryczny statek na świecie, został zaprezentowany przez firmę Incat. Prom, który pomieści do 2,1 tys. pasażerów i 225 pojazdów, ma pływać między Buenos Aires a Urugwajem, a jego akumulatory ważą 250 ton.
Prezentacja statku Hull 096
Hull 096, zaprezentowany przez firmę Incat, jest największym w pełni elektrycznym statkiem na świecie. Po zakończeniu prac i przejściu prób morskich, jednostka ma rozpocząć kursy między Buenos Aires a Urugwajem.
Innowacyjna technologia
Statek, pierwotnie zaplanowany do napędu gazem LNG, został przekształcony na jednostkę elektryczną. Wyposażony jest w akumulatory o łącznej masie 250 ton oraz system magazynowania energii o mocy 40 MWh, napędzany przez osiem silników.
Opinie ekspertów
Robert Clifford, prezes Incat, podkreślił znaczenie projektu:
„To historyczny dzień. Nie tylko dla Incat, ale także dla przyszłości transportu morskiego.” Dodał, że Hull 096 jest „najbardziej ambitnym, najbardziej złożonym i najważniejszym projektem”, jaki kiedykolwiek zrealizowała firma z Tasmanii.
„Ten statek zmienia zasady gry,” stwierdził.
Przyszłość statku
Obecnie trwają prace nad wykończeniem wnętrza Hull 096, które obejmują bezcłowy pokład handlowy o powierzchni 2,3 tys. mkw. Incat zaznacza, że będzie to „największa przestrzeń handlowa na jakimkolwiek promie na świecie”.
Wielkość i znaczenie
Z długością 130 metrów, Hull 096 jest nie tylko największym statkiem elektrycznym, ale także największym pojazdem elektrycznym tego rodzaju, jaki kiedykolwiek zbudowano. Jest to również jeden z najważniejszych produktów eksportowych w historii australijskiej produkcji.
Podsumowanie
Incat kontynuuje prace nad statkiem, które obejmują instalację baterii oraz integrację systemu energetycznego. Próby morskie na rzece Derwent mają odbyć się jeszcze w tym roku.