Największy elektryk na świecie z bateriami 250 ton

  • Hull 096 to największy w pełni elektryczny statek na świecie.
  • Statek pomieści do 2,1 tys. pasażerów i 225 pojazdów.
  • Wyposażony jest w akumulatory o masie 250 ton oraz system magazynowania energii o mocy 40 MWh.
  • Prace nad statkiem obejmują instalację baterii i integrację systemu energetycznego.
  • Próby morskie na rzece Derwent mają odbyć się jeszcze w tym roku.

Hull 096, największy w pełni elektryczny statek na świecie, został zaprezentowany przez firmę Incat. Prom, który pomieści do 2,1 tys. pasażerów i 225 pojazdów, ma pływać między Buenos Aires a Urugwajem, a jego akumulatory ważą 250 ton.

Prezentacja statku Hull 096

Hull 096, zaprezentowany przez firmę Incat, jest największym w pełni elektrycznym statkiem na świecie. Po zakończeniu prac i przejściu prób morskich, jednostka ma rozpocząć kursy między Buenos Aires a Urugwajem.

Innowacyjna technologia

Statek, pierwotnie zaplanowany do napędu gazem LNG, został przekształcony na jednostkę elektryczną. Wyposażony jest w akumulatory o łącznej masie 250 ton oraz system magazynowania energii o mocy 40 MWh, napędzany przez osiem silników.

Opinie ekspertów

Robert Clifford, prezes Incat, podkreślił znaczenie projektu:
„To historyczny dzień. Nie tylko dla Incat, ale także dla przyszłości transportu morskiego.” Dodał, że Hull 096 jest „najbardziej ambitnym, najbardziej złożonym i najważniejszym projektem”, jaki kiedykolwiek zrealizowała firma z Tasmanii.
„Ten statek zmienia zasady gry,” stwierdził.

Przyszłość statku

Obecnie trwają prace nad wykończeniem wnętrza Hull 096, które obejmują bezcłowy pokład handlowy o powierzchni 2,3 tys. mkw. Incat zaznacza, że będzie to „największa przestrzeń handlowa na jakimkolwiek promie na świecie”.

Wielkość i znaczenie

Z długością 130 metrów, Hull 096 jest nie tylko największym statkiem elektrycznym, ale także największym pojazdem elektrycznym tego rodzaju, jaki kiedykolwiek zbudowano. Jest to również jeden z najważniejszych produktów eksportowych w historii australijskiej produkcji.

Podsumowanie

Incat kontynuuje prace nad statkiem, które obejmują instalację baterii oraz integrację systemu energetycznego. Próby morskie na rzece Derwent mają odbyć się jeszcze w tym roku.

Źródło: money
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments