Mini zorganizowało premierę modelu John Cooper Works 2 Door w pobliżu miejsca zamieszkania autora, co pozwoliło mu na dojazd samochodem zamiast samolotem. W drodze na wydarzenie BMW udostępniło mu model M3 Competition, co miało na celu podkreślenie zalet nowych modeli Mini, w tym JCW.
Wrażenia z jazdy
Pomimo potężnej mocy 503 koni mechanicznych, M3 nie okazał się idealnym samochodem na co dzień. Choć był szybki i precyzyjny, jego sztywność sprawiała, że nie był komfortowy na nierównych drogach. Z kolei Mini John Cooper Works 2 Door, mimo sportowego charakteru, dostarczało radości z jazdy w każdych warunkach. „John Cooper Works 2 Door to po prostu frajda, kropka” – podkreśla autor.
Co wybrać: JCW czy Cooper S?
Mini przyznaje, że większość klientów wybiera model Cooper S, co nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę podobne ceny. Autor zauważa, że wolałby wersję Cooper S Convertible, która oferuje więcej radości z jazdy. Oba modele nie mają już manualnej skrzyni biegów, co może być rozczarowujące dla niektórych kierowców.
Ceny i osiągi
Model John Cooper Works, zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet, wyposażony jest w turbodoładowany silnik 2.0 o mocy 228 koni mechanicznych. Hardtop przyspiesza do 60 mph w 5.9 sekundy, podczas gdy kabriolet potrzebuje na to 6.2 sekundy. Ceny zaczynają się od 39,375 dolarów za hardtop oraz 44,875 dolarów za kabriolet, podczas gdy Mini Cooper S kosztuje od 33,375 dolarów.
Nowe funkcje JCW
Aby przekształcić model Cooper S w John Cooper Works, Mini wprowadziło szereg ulepszeń, w tym lepsze hamulce i adaptacyjne zawieszenie. Dodatkowo, nowy model zyskał sportowy wygląd i charakterystyczny pojedynczy wydech, nawiązujący do oryginalnego Mini Coopera.
Praktyczność kabrioletu
Autor spędził więcej czasu z kabrioletem JCW, który okazał się znacznie bardziej zabawny niż hardtop. „Kabriolet to bardziej praktyczna opcja, a jazda na otwartym powietrzu to dodatkowa frajda” – zauważa. Mimo utraty przestrzeni bagażowej, kabriolet oferuje lepsze możliwości przewozu większych przedmiotów.
Manualna skrzynia biegów w przyszłości?
Choć autor przyznał, że brak manualnej skrzyni biegów jest rozczarowujący, przedstawiciele Mini zasugerowali, że nie jest ona całkowicie martwa. „Manual nie jest martwy, po prostu obecnie niedostępny” – powiedział jeden z menedżerów produktu.
Opinie pasażerów
Rodzina autora również doceniła jazdę Mini, zauważając, że kabriolet dostarcza znacznie więcej radości z jazdy niż M3. „Mini to jeden z nielicznych producentów, który wciąż oferuje przystępny cenowo kabriolet w USA” – podsumowuje autor.
Podsumowanie wrażeń
Mini Cooper S oraz John Cooper Works to świetne samochody dla tych, którzy szukają frajdy z jazdy. Oferują one przyjemność prowadzenia w połączeniu z praktycznością, a kabriolet to idealna opcja na lato. „Test jazdy kabrioletem z pewnością pozostawi cię z pragnieniem więcej” – kończy autor.