Miliony na inwestycje tramwajowe przy Polu Mokotowskim

  • Tramwaje Warszawskie otrzymają 208 milionów złotych na inwestycje w latach 2025-2025.
  • Budowa nowej trasy tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego poprawi komunikację w stolicy.
  • Planowana jest przebudowa istniejących torów oraz budowa nowych przystanków tramwajowych.
  • Inwestycje obejmują także nowe linie do Wilanowa, Gocławia i Zielonej Białołęki.
  • Wsparcie finansowe jest kluczowe dla rozwoju infrastruktury tramwajowej w Warszawie.

Radni Warszawy przyznali Tramwajom Warszawskim dodatkowe 208 milionów złotych na inwestycje w latach 2025-2025, co ma na celu realizację kluczowych projektów, w tym budowy nowej trasy tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego. Inwestycje te mają znacząco poprawić komunikację w stolicy, skracając czas dojazdu do dzielnic takich jak Ochota i Wola. W ramach uchwały, która została przyjęta podczas sesji Rady Warszawy 24 kwietnia, przewidziano również dalsze dokapitalizowanie spółki w kolejnych latach.

Wsparcie finansowe dla tramwajarzy

Na mocy uchwały, Tramwaje Warszawskie otrzymają w tym roku 150 milionów złotych, a w kolejnych latach kwoty te będą sięgały od 144 do 190 milionów złotych rocznie. „Łączna kwota środków na dokapitalizowanie spółki w latach 2025-2025 będzie wynosić 788 milionów złotych” – informuje uchwała. Rzecznik Tramwajów Warszawskich, Witold Urbanowicz, podkreśla, że pozyskane fundusze będą przeznaczone na realizację wszystkich zadań inwestycyjnych, co jest kluczowe dla dalszego rozwoju infrastruktury tramwajowej w Warszawie.

Nowa linia tramwajowa przy Polu Mokotowskim

Jednym z najważniejszych projektów, które zostaną zrealizowane dzięki nowym środkom, jest budowa odcinka tramwajowego wzdłuż Pola Mokotowskiego. Odcinek ten ma być częścią większej trasy, która połączy Wolę z Wilanowem, a jego realizacja ma na celu poprawę komunikacji w stolicy. „To krótki, ale istotny odcinek magistrali tramwajowej” – zaznacza Urbanowicz. Prace nad dokumentacją projektową rozpoczęły się już trzy lata temu, a w 2023 roku złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Harmonogram inwestycji

W uchwale Rady Warszawy podano, że w 2025 roku planowane jest pozyskanie ostatecznej decyzji środowiskowej oraz realizacja kolejnych etapów dokumentacji projektowej. „W latach 2025-2025 planowane jest podpisanie umowy i realizacja robót budowlanych” – informuje uchwała. Urbanowicz zastrzega jednak, że terminy mogą się zmieniać w zależności od działań instytucji zewnętrznych, które są odpowiedzialne za wydawanie niezbędnych decyzji.

Przebudowa istniejącej infrastruktury

W ramach budowy nowej linii tramwajowej przewidziano również przebudowę istniejących torów oraz budowę nowych przystanków. „Łącznie trzeba będzie zbudować około 1,5 km nowych torów i przebudować 1,5 km istniejących” – informują Tramwaje Warszawskie. Nowe tory pobiegną od pętli tramwajowej ulicą Banacha, Rostafińskich i Boboli, gdzie połączą się z istniejącymi przy Rakowieckiej. Równocześnie trwają prace remontowe w pobliskim sąsiedztwie przyszłej trasy, co ma na celu przygotowanie terenu pod nowe inwestycje.

Przyszłość tramwajów w Warszawie

Tramwaje Warszawskie planują także szereg innych inwestycji, w tym budowę nowych linii do Wilanowa, Gocławia oraz Zielonej Białołęki. „Musimy myśleć nie tylko o inwestycjach, ale i o utrzymaniu istniejącej infrastruktury” – podkreśla radny Piotr Wertenstein-Żuławski. W nadchodzących latach planowane są także prace modernizacyjne na istniejących trasach, co ma na celu poprawę jakości usług przewozowych w stolicy. „Samo dokapitalizowanie nie umożliwia nam realizacji którejkolwiek z inwestycji, to jedno ze źródeł finansowania” – dodaje Urbanowicz.

Źródło: tvn24

Na kogo zagłosujesz w najbliższych wyborach prezydenckich?

Sprawdź wyniki

Loading ... Loading ...
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments