Co byś zrobił, gdybyś miał do dyspozycji kilka miliardów dolarów? Superjachty, hypercary, prywatne odrzutowce, a może coś zupełnie wyjątkowego, jak przecięcie góry na pół i budowa jednego z najbardziej ekskluzywnych torów wyścigowych na świecie? Tak właśnie postąpiła firma Cornes & Co w Japonii, tworząc The Magarigawa Club.
Oasis luksusu w Chiba
The Magarigawa Club, choć nie jest nowinką, otworzył swoje podwoje już ponad 18 miesięcy temu. Mimo to, miałem okazję odwiedzić to miejsce dopiero niedawno, zaproszony przez RennCuratora na kilka dni w raju dla miłośników samochodów. Celem mojej wizyty było pokrycie dostarczenia jego nowego Prodrive P25, ale to, co odkryłem, wykraczało daleko poza jedną maszynę.
Co oferuje The Magarigawa Club?
Dla tych, którzy nie znają, Magarigawa to ultra-luksusowy klub ukryty w wzgórzach Chiba, zaledwie godzinę jazdy od centrum Tokio. Klub oferuje szereg udogodnień, w tym bar, salon cygar, basen bez krawędzi, restaurację, pokój symulacyjny, spa, siłownię oraz 10 willi dla szczęśliwych gości. Każde z tych miejsc to prawdziwy luksus, porównywalny z 7-gwiazdkowym hotelem. Miałem okazję podziwiać widoki z balkonu jednej z głównych willi klubu.
Tor wyścigowy na najwyższym poziomie
Jednak jest jeden zasadniczy różnica między The Magarigawa Club a 7-gwiazdkowym hotelem – to 3,5-kilometrowy tor wyścigowy zaprojektowany przez Hermanna Tilke, który otacza cały kompleks. Już przy wjeździe na teren klubu, czeka na nas siedmiominutowa jazda od bramy do klubu. Wspaniałe osiągnięcia inżynieryjne związane z budową toru w górach są oczywiste, z murami oporowymi wyższymi niż blokowiska oraz zmianami wysokości, które mogą sprawić, że uszy będą pękać.
Samochody na torze
Przechodząc do samochodów, które RennCurator i jego przyjaciele przynieśli na ten tydzień, zaczynamy od Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25, które należy do RennCuratora. Mark wcześniej opisał wszystkie szczegóły dotyczące CS25, więc nie będę się rozpisywał, ale mogę potwierdzić, że ten potwór Manthey zasługuje na każdą odrobinę uwagi, jaką otrzymuje.
Wyjątkowe maszyny
W połączeniu z tak wyjątkowym miejscem jak Magarigawa, prawie niemożliwe jest zrobienie złego zdjęcia CS25, a jego osiągi na torze dorównywały jego urodzie. CS25 był prawie zawsze najszybszym samochodem na torze każdego dnia w Magarigawie, a chociaż nie mogę ujawnić, jakie były czasy okrążeń, mogę stwierdzić, że konkurencja była bardzo godna.
Oprócz CS25 i wcześniej opisanego P25, wśród aut RennCuratora znalazł się również HKS GR86, który zadebiutował na Tokyo Auto Salon 2024. To pierwsza wersja pełnego pakietu HKS dla wersji ulicznej i torowej GR86. Po debiucie miałem również okazję opisać drugą kompletną wersję GR86 HKS oraz jej testy na torze Tsukuba.
Przyjaciele RennCuratora nie przyjechali z pustymi rękami, przynosząc ze sobą więcej samochodów JDM do typowo ekskluzywnych pit-stopów super- i hypercarów, w tym GRMN Yaris, TOM’s GR86 oraz NA2 NSX Type S. Jednak jeden NSX przyciągnął moją szczególną uwagę.
Wyjątkowy NSX
W kategorii tunowanych NSX, ten model to jeden z najlepszych, jakie spotkałem w Japonii. Bazując na NA1 Type R, przeszedł konwersję na front NA2 oraz pełną instalację ITB. Wnętrze auta zachowało instrumentację przypominającą szczytowe osiągnięcia tuningu NSX z połowy lat 2000. Samochód zasługuje na osobny artykuł, więc szczegóły zostawię na później.
Magarigawa Club – raj dla miłośników motoryzacji
The Magarigawa Club to jedno z najbardziej zapierających dech w piersiach miejsc, w jakich kiedykolwiek byłem. Otoczone torami wyścigowymi najwyższej klasy i w towarzystwie najlepszych samochodów na świecie, to doświadczenie, które każdy miłośnik motoryzacji powinien dodać do swojej listy marzeń, tuż obok członkostwa za 200 000 dolarów.