Koszty naprawy Tesli po leasingu są wysokie

Duński właściciel Tesli Model 3 po zakończeniu leasingu zaskoczył się wysokim rachunkiem za naprawę, wynoszącym ponad 100 tys. koron duńskich, czyli niespełna 60 tys. zł. Uszkodzenia pojazdu, wynikające z nieprawidłowego podnoszenia, powinny być przestrogą dla innych użytkowników elektrycznych samochodów, zwłaszcza tych z dużymi akumulatorami.

  • Właściciel Tesli Model 3 z Danii otrzymał rachunek za naprawę wynoszący ponad 100 tys. koron duńskich (około 60 tys. zł) po zakończeniu leasingu.
  • Uszkodzenia pojazdu były wynikiem nieprawidłowego podnoszenia, co powinno być przestrogą dla innych użytkowników elektrycznych samochodów.
  • Producent zaleca korzystanie z czterech specjalnych punktów podparcia podczas podnoszenia auta, aby uniknąć uszkodzeń.
  • Tesla ostrzega, że niewłaściwe podnoszenie pojazdu może prowadzić do uszkodzeń, które nie są objęte gwarancją.
  • Historia Duńczyka nie jest odosobniona; w przeszłości zdarzały się podobne przypadki, które kończyły się w sądzie.

Uszkodzenia w Tesli Model 3

Po zakończeniu czteroletniego leasingu, Duńczyk oddał swoją Teslę Model 3 w dobrym stanie, jednak rutynowa kontrola ujawniła poważne uszkodzenia. Naruszenia elementów konstrukcyjnych w miejscach mocowania podnośnika oraz uszkodzenia samej baterii zaskoczyły właściciela.

Przyczyny uszkodzeń

Uszkodzenia w Tesli Model 3 były wynikiem nieprawidłowego podnoszenia pojazdu. Bateria, umieszczona pod podwoziem, jest delikatnym elementem, który wymaga szczególnej ostrożności. Producenci przewidują cztery specjalne punkty podparcia, które powinny być używane podczas podnoszenia auta.

Ostrzeżenia producenta

Tesla ostrzega, że niewłaściwe podnoszenie pojazdu może prowadzić do poważnych uszkodzeń, które nie są objęte gwarancją. Mechanicy powinni korzystać wyłącznie z wyznaczonych punktów podparcia, aby uniknąć uszkodzeń zarówno konstrukcji, jak i baterii.

Historia Dennisa

Historia Duńczyka nie jest odosobniona. W przeszłości zdarzały się podobne przypadki, które kończyły się nawet w sądzie. W niektórych sytuacjach Tesla była zmuszona do pokrycia kosztów naprawy, mimo że wygranie sprawy z firmą Elona Muska nie jest łatwym zadaniem.

Ostrzeżenia dla właścicieli

Duńczycy zauważają, że problem dotyczy głównie Tesli Model 3 wyprodukowanych w USA w latach 2020-2021. Choć Tesla nie potwierdziła związku między rocznikiem a uszkodzeniami, właściciele powinni zachować ostrożność i zwracać uwagę na wytyczne podczas wizyt w nieautoryzowanych serwisach.

Znaczenie instrukcji obsługi

Przed samodzielnym podniesieniem samochodu, właściciele powinni zapoznać się z instrukcją obsługi, która zawiera informacje na temat lokalizacji punktów podparcia oraz zasad prawidłowego podnoszenia. Akumulatory w podłodze są jednym z najdroższych elementów samochodów elektrycznych, co czyni ich ochronę kluczową dla właścicieli.

Źródło: motoryzacja.interia.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments