Konkurent Orlenu: Spodziewamy się burzliwych czasów

  • Grupa MOL ogłosiła 23-procentowy wzrost zysku przed opodatkowaniem.
  • Wszystkie segmenty działalności firmy poprawiły swoje wyniki finansowe.
  • Segment rafineryjny poprawił wynik mimo trudnych warunków rynkowych.
  • Sieć Fresh Corner osiągnęła 1341 punktów sprzedaży na koniec kwartału.
  • Strategia firmy koncentruje się na efektywności i dywersyfikacji.

Grupa MOL, konkurent polskiego Orlenu, ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku, które wykazały 23-procentowy wzrost zysku przed opodatkowaniem w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego, osiągając 546 mln USD. Mimo trudnych warunków gospodarczych i geopolitycznych, wszystkie segmenty działalności firmy poprawiły swoje wyniki, co daje nadzieję na stabilność w nadchodzących, niepewnych czasach.

Stabilne wyniki w trudnych czasach

Prezes Grupy MOL, Zsolt Hernádi, podkreślił, że pomimo globalnych napięć i zmian gospodarczych, firma zdołała wypracować solidne wyniki. „Dobrą wiadomością jest to, że wynikały one z poprawy wewnętrznych wskaźników w niemal wszystkich segmentach biznesowych” – zaznaczył Hernádi. Dodał, że w obliczu nadchodzących wyzwań, firma będzie kontynuować sprawdzoną strategię, koncentrując się na efektywności i poprawie wskaźników wewnętrznych.

Segmenty działalności MOL

Wyniki w segmencie wydobywczym (upstream) poprawiły się dzięki wyższym cenom gazu, a średnia produkcja wyniosła 93 mboepd. Grupa MOL rozwija również swoje portfolio na Węgrzech, finalizując transakcję nabycia aktywów w miejscowości Endrőd oraz rozpoczynając produkcję z odwiertu Som-8. „Pomimo niższych marż rafineryjnych i trudnych warunków zewnętrznych segment rafineryjny (dowstream) poprawił wynik w ujęciu rocznym” – informuje spółka.

Wyzwania w petrochemii

W sektorze petrochemicznym MOL odnotował odbicie sprzedaży, jednak działalność ta wciąż pozostaje pod kreską z powodu trudnych warunków rynkowych. Marże rafineryjne ustabilizowały się na poziomie długoterminowych średnich, ale marże petrochemiczne pozostają słabe. „Pomimo pewnych wyzwań na rynku segment detaliczny przyniósł dalsze wzrosty dzięki mocnej sprzedaży zarówno w obszarze paliw, jak i oferty pozapaliwowej” – podkreślono w komunikacie.

Rozwój sieci i sprzedaży

Wzrost sprzedaży paliw na rynkach rumuńskim i chorwackim jest kolejnym pozytywnym sygnałem. Choć dynamika wzrostu marży pozapaliwowej uległa spowolnieniu w porównaniu z ubiegłym rokiem, podstawowe trendy pozostają pozytywne. Sieć Fresh Corner kontynuuje ekspansję, osiągając na koniec pierwszego kwartału 1341 punktów, co oznacza wzrost o 1 proc. kwartalnie i 6 proc. w ujęciu rocznym.

Perspektywy na przyszłość

Grupa MOL, mimo wyzwań, które mogą pojawić się w nadchodzących miesiącach, wydaje się być dobrze przygotowana na przyszłość. „Nasz cel pozostaje ten sam – krótkoterminowo tworzyć wartość dla akcjonariuszy, zaś w długim terminie budować odporną na przyszłe wyzwania Grupę MOL” – podsumował prezes Hernádi. W obliczu niepewności rynkowej, strategia firmy opiera się na dyscyplinie fiskalnej, przemyślanych inwestycjach oraz dywersyfikacji, co może przyczynić się do dalszego rozwoju i umocnienia pozycji na rynku.

Źródło: wnp

Na kogo zagłosujesz w najbliższych wyborach prezydenckich?

Sprawdź wyniki

Loading ... Loading ...
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments