AVS (zawieszenie)

AVS – Adaptive Variable Suspension

AVSAdaptive Variable Suspension to system aktywnego zawieszenia, który wykorzystuje firma Lexus. Charakteryzuje się on dynamiczną regulacją charakterystyki amortyzatorów, co przyczynia się do zwiększenia stabilności nadwozia oraz poprawy stateczności prowadzenia pojazdu.

System oparty jest na danych z różnych czujników, takich jak akcelerometr, czujnik żyroskopowy, czujnik prędkości oraz czujnik położenia kierownicy. Na ich podstawie, AVS zarządza wielopołożeniowymi zaworami elektromagnetycznymi, które dostosowują siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół. Dzięki temu system potrafi skutecznie przeciwdziałać przechylaniu nadwozia w zakrętach oraz zjawisku „nurkowania” przodu pojazdu podczas hamowania, jednocześnie utrzymując odpowiednią elastyczność zawieszenia na nierównych nawierzchniach.

Dodatkowo, system ma zdolność do wykrywania i eliminowania rezonansu masy nieresorowanej, szczególnie podczas jazdy po tzw. „pralce”. W sytuacjach awaryjnych, wspiera także funkcjonowanie aktywnego systemu bezpieczeństwa Lexus Safety System +, usztywniając zawieszenie w przypadku nagłego hamowania.

System AVS jest dostępny w większości modeli Lexus, w tym w nowoczesnych wersjach UX, ES i RC. Od końca 2016 roku, stanowi on standardowe wyposażenie modeli GS F oraz RC F.

== Przypisy ==