Format ANI
ANI to format grafiki rastrowej stworzony przez Microsoft, który jest wykorzystywany do tworzenia animowanych kursorów w systemie Microsoft Windows. Bazuje na formacie RIFF, który pełni rolę kontenera dla poszczególnych klatek animacji.
Struktura pliku
Plik animowanego kursora składa się z następujących elementów:
- nazwa (opcjonalnie)
- informacje o autorze (opcjonalnie)
- domyślna prędkość odtwarzania animacji
- informacje o sekwencji
- punkt skupienia kursora
- klatki animacji w formacie ICO
- inne prędkości odtwarzania animacji
Prędkości odtwarzania mogą być wyrażone w jednostkach czasu, co odpowiada 1/60 sekundy lub 16,666 ms.
Sekwencjonowanie
Informacje o sekwencji zawarte w pliku określają, w jakiej kolejności klatki będą się pojawiać. Umożliwia to wielokrotne odtwarzanie animacji lub jej odtwarzanie w innej kolejności niż ta, która jest zapisana w pliku. Na przykład, jeśli animacja składa się z trzech klatek o numerach 1, 2 i 3, a sekwencja to 1-2-3-2-1, co daje pięć klatek, wystarczy zapisać tylko trzy klatki w pliku, co pozwala zaoszczędzić miejsce na dysku.
Linki zewnętrzne
(ang.) Luka bezpieczeństwa w obsłudze animowanych kursorów w Windows