James McGee, urodzony 13 grudnia 1972 roku, to amerykański projektant gier komputerowych.
Rozpoczął swoją karierę w id Software w 1994 roku, gdzie pełnił funkcje programisty, projektanta poziomów oraz dźwiękowca, przyczyniając się do powstania takich gier jak Doom II, Quake oraz Quake II. W 1998 roku przeszedł do Electronic Arts, gdzie pracował jako konsultant przy wielu projektach, w tym przy The Sims. Stworzył także własną grę, American McGee’s Alice, która przedstawia mroczną interpretację baśni o Alicji w Krainie Czarów. Niedługo później opuścił Electronic Arts, aby założyć firmę The Mauretania Import Export Company. Kolejnymi grami sygnowanymi jego nazwiskiem są Scrapland oraz Bad Day L.A.
W swoim studiu Spicy Horse pracuje nad serią minigier zatytułowaną American McGee’s Grimm. Gry te są tworzone na wyłączność dla serwisu GameTap, a pierwsza z nich zadebiutowała 31 lipca 2008 roku. Ostatecznie planowane jest wydanie dwudziestu czterech minigier, z których każda będzie przedstawiać mroczną wersję innej baśni braci Grimm. Studio pracuje również nad kontynuacją gry Alice.
Linki zewnętrzne