Ambassador Bridge

Ambassador Bridge

Ambassador Bridge to most wiszący usytuowany na rzece Detroit, który łączy miasto Detroit w stanie Michigan w USA z Windsor w prowincji Ontario w Kanadzie. Jest to najbardziej ruchliwe międzynarodowe przejście graniczne w Ameryce Północnej, jeśli chodzi o wielkość handlu, przewożące ponad 25% całkowitego handlu towarowego między Stanami Zjednoczonymi a Kanadą.

Historia

Po wojnie secesyjnej przejście przez rzekę Detroit stało się kluczowym szlakiem komunikacyjnym. Oprócz innych linii kolejowych, takich jak Michigan Central i Great Western, które działały po obu stronach granicy, łączyły one Chicago ze wschodnim wybrzeżem USA. Aby przekroczyć rzekę Detroit, te linie kolejowe wykorzystywały promy, które kursowały między dokami po obu stronach. Niestety, promy nie były w stanie zaspokoić potrzeb transportowych kolei, co skutkowało długimi kolejkami, w których znajdowało się od 700 do 1000 wagonów towarowych. Wiele osób podróżujących również doświadczało opóźnień. Magazyny w Chicago zmuszone były do przechowywania zboża, które nie mogło dotrzeć na rynki wschodnie, a importowane towary były składowane na wschodzie w oczekiwaniu na transport na zachód Stanów Zjednoczonych. Te opóźnienia prowadziły do wzrostu cen towarów w kraju, co skłoniło kupców i rolników do domagania się rozwiązania od kolei.

Michigan Central zaproponowało budowę tunelu pod rzeką, wspierane przez swoich partnerów z Great Western Railway. Prace rozpoczęły się w 1871 roku, ale w 1872 roku z powodu awarii urządzeń wentylacyjnych projekt został wstrzymany. W następnym roku zwrócono uwagę na możliwość budowy mostu kolejowego nad rzeką. Korpus Inżynieryjny Armii Stanów Zjednoczonych przeprowadził badania dotyczące mostu na rzece Detroit. Dyskusje trwały przez resztę dekady, ale nie przyniosły rezultatu; most nie został zatwierdzony. W 1889 roku Kongres USA zlecił nowe badania, jednak również one nie przyniosły pozytywnego wyniku. Gdy Michigan Central zbudowało Detroit River Tunnel w latach 1909-1910, aby przewozić pociągi pod rzeką, tunel okazał się korzystny dla Michigan Central i Great Western, jednak Canada Southern Railway oraz inne linie wciąż preferowały most nad rzeką. W 1919 roku wznowiono plany budowy mostu, aby uczcić zakończenie I wojny światowej. Niestety, ani Ontario, ani Michigan nie były skłonne sfinansować tej inwestycji. Po powołaniu firmy do budowy mostu projekt napotkał trudności, gdy finansista z Toronto, odpowiedzialny za sprzedaż papierów wartościowych, sprzeniewierzył pieniądze i uciekł. Wówczas zwrócono się do Josepha A. Bowera, nowojorskiego biznesmena specjalizującego się w restrukturyzacji źle zarządzanych firm, który zdołał zebrać początkowe 12 milionów dolarów.

Budowa mostu trwała od sierpnia 1927 roku do listopada 1929 roku. Został on otwarty 15 listopada 1929 roku, a całkowity koszt budowy wyniósł 23,5 miliona dolarów.

Przypisy

Przeczytaj u przyjaciół: