Altkom Software & Consulting Sp. z o.o. (ASC)
Altkom Software & Consulting Sp. z o.o. (ASC) to polski software house, który specjalizuje się w tworzeniu dedykowanego oprogramowania biznesowego oraz w świadczeniu usług doradztwa informatycznego skierowanych do sektora finansowego oraz różnych gałęzi przemysłu. Wśród klientów ASC znajdują się czołowe banki i towarzystwa ubezpieczeniowe w Polsce oraz Europie.
Obecnie firma zatrudnia blisko 200 pracowników, w tym programistów, architektów, konsultantów, analityków, testerów, devopsów, specjalistów cloud, UX/UI oraz kierowników projektów i scrum masterów.
Siedziba główna firmy mieści się w Warszawie, a oddziały lokalne znajdują się w Krakowie, Lublinie, Łodzi oraz Białymstoku.
ASC świadczy swoje usługi od 1997 roku, najpierw jako część Altkom Akademii, a od 2016 roku jako niezależny podmiot gospodarczy. W 2019 roku powstała spółka Altkom Experts, która zajmuje się outsourcingiem specjalistów IT, a w 2020 roku firma zainwestowała w agencję strategiczną Kreatik.
Prezesem Zarządu ASC jest Adam Lejman, natomiast Wiceprezesem jest Tadeusz Alster, właściciel i założyciel Altkom Akademii.
Historia
Początki ASC sięgają 1997 roku, kiedy to spółka Altkom Akademia, związana kapitałowo, rozpoczęła współpracę z Sun Microsystems (twórcą Javy) i uruchomiła pierwsze certyfikowane kursy programowania w tym języku w Polsce. Wówczas do zespołu dołączył Adam Lejman, obecny CEO ASC.
Po zrealizowaniu pierwszych szkoleń, zrodziła się potrzeba stworzenia rozwiązania dla jednego z telekomów, które oparte miało być na języku Java. Celem było wykorzystanie wczesnych możliwości komunikacji internetowej do obsługi salonów sprzedaży. Zespół programistów Java, powołany do życia w ramach tego projektu, rozpoczął działalność w Altkomie, skupiając się na budowie dedykowanych rozwiązań. W 2000 roku zespół liczył już ponad 30 osób i jako niezależna jednostka biznesowa tworzył systemy dla branży medialnej oraz sektora finansowego. W tym czasie przyjęto nazwę Altkom Software & Consulting, która funkcjonuje do dziś.
W kolejnych latach ASC notowało stopniowy, ale stabilny wzrost. Do 2019 roku firma koncentrowała się na rozwoju poprzez poszerzanie oferty usług oraz budowę nowych kompetencji technologicznych, wykorzystując własne zasoby. Doświadczenie zdobyte w projektach zaowocowało wypracowaniem unikalnego podejścia do tworzenia oprogramowania, opartego na zwinnych metodykach, znanego jako „Software as a journey”. Ta strategia przyczyniła się do szybkiego wzrostu portfolio projektowego, zespołu oraz kompetencji technologicznych.
Od 2019 roku rozwój ASC przyspieszył, w strategii firmy pojawiły się plany wprowadzenia nowych kompetencji poprzez nawiązywanie partnerstw, akwizycje oraz ekspansję na rynki zagraniczne. W rezultacie w 2019 roku powstała spółka Altkom Experts, a rok później ASC zainwestowało w agencję strategiczną Kreatik.
Kompetencje technologiczne i kierunki rozwoju
Kompetencje technologiczne ASC kształtowały się na bazie projektów realizowanych dla sektora enterprise. Zespół firmy składa się z ekspertów w dziedzinie platform, języków programowania, frameworków oraz baz danych, typowych dla dużych środowisk informatycznych. Większość realizowanych projektów oparta jest na języku Java oraz .Net.
Firma wyspecjalizowała się w integracji aplikacji pisanych w Java i .NET z silnikiem procesowym Camunda BPM Platform, tworząc, rozwijając i wdrażając rozwiązania, które automatyzują procesy biznesowe oraz przepływ pracy dla banków, towarzystw ubezpieczeniowych i firm leasingowych.
ASC posiada status AWS Select Consulting Partner i aktualnie realizuje certyfikację Microsoft Azure, co prowadzi do uzyskania statusu partnerskiego w zakresie chmury Azure.
W obszarze architektury firma buduje i utrzymuje rozwiązania o modularnej budowie, często oparte na mikroserwisach.
Zakres usług
Oferta ASC obejmuje pełne kompetencje software house’u, poszerzone o proces odkrywania oraz budowania strategii produktu, UX design oraz strategię marketingową. Dzięki temu firma skutecznie wspiera cele klientów na każdym etapie cyklu życia produktów cyfrowych, od koncepcji, przez realizację, aż po wsparcie w wejściu na rynek:
- Budowa nowych systemów
- Automatyzacja procesów biznesowych
- Utrzymanie oprogramowania
- Konsulting oraz usprawnianie działu IT
- Analiza i bezpieczeństwo kodu
- Usługi cloud AWS i Azure
- Strategie cyfrowe / UX
Produkty
Dzięki bogatemu doświadczeniu w projektach dla sektora bankowego i ubezpieczeniowego, ASC stworzyło własne rozwiązania, takie jak platforma procesowa Digital Product Center oraz centralny system ubezpieczeniowy White Label. Oba produkty zostały wyróżnione i nagrodzone przez niezależnych ekspertów.
Digital Product Center
To platforma procesowa, która wspiera sprzedaż produktów bankowych oraz obsługę klienta w kanałach elektronicznych, takich jak portal, online & mobile banking, call center oraz IVR.
System zdobył rekomendację „HIT Roku 2017” w konkursie technologicznym organizowanym przez Gazetę Bankową, najstarszy magazyn ekonomiczny w Polsce.
White Label
To centralny system ubezpieczeniowy, który obsługuje zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i życiowe. Wspiera wszystkie procesy biznesowe związane z ubezpieczeniami, od modelowania produktów, przez ścieżkę sprzedaży, kalkulację składek, obsługę polis, aż po likwidację szkód.
W 2018 roku system został uhonorowany tytułem „Hit Roku” w kategorii „Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe” podczas konkursu technologicznym Gazety Bankowej.
Klienci
Klientami ASC są największe banki oraz towarzystwa ubezpieczeniowe w Polsce i Europie, jak i inne przedsiębiorstwa będące liderami w swoich branżach.
Wybrani klienci:
- BNP Paribas
- Santander Consumer Bank
- ING Bank
- Citibank Handlowy
- Millenium Bank
- mBank
- Hipoteczny PKO BP
- Finat Bank Pocztowy
- PKO Leasing
- Allianz
- Cardif Polska
- Credit Agricole
- TUW TUW
- Ubezpieczenia Pocztowe
- Saltus Ubezpieczenia
- Qbroker
- EUROINS
- Delpharma
- KOWAL
- Polfarmex
- BP Polska
- MAGNA STEYR FAHRZEUGTECHNIK
- Adampol
- Medicover
- LuxMed
- AMS
- Valeo Service
- SEKO
- FSC
- ONSTAGE
- Tipmedia
- Statscore
- Livespace
- Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
- i inni.
Zespół
Aktualnie firma ASC zatrudnia blisko 200 pracowników, w tym programistów, architektów, analityków, testerów, devopsów, specjalistów UX/UI, certyfikowanych specjalistów cloud oraz kierowników projektów i scrum masterów.
ASC stara się tworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi kompetencji oraz wymianie wiedzy wśród pracowników. Kluczowe inicjatywy w tym zakresie to:
- Wewnętrzny LAB – przestrzeń do testowania nowych technologii przed ich wdrożeniem u klientów ASC.
- AKM (Altkom Knowledge Meeting) – wewnętrzne forum wymiany doświadczeń i pomysłów pracowników, gdzie zespoły spotykają się na cotygodniowych, otwartych webinarach.
- Indywidualne ścieżki rozwoju oraz programy liderskie.
- Wsparcie w budowaniu ekspertyzy osobistej – zachęcanie oraz promowanie artykułów, webinarów i meetupów prowadzonych przez pracowników.