Altaïr Ibn-La’Ahad to fikcyjna postać, która pojawia się w serii gier Assassin’s Creed. Jest on głównym bohaterem pierwszej odsłony tej serii.
Ogólny zarys
Altaïr jest członkiem zakonu asasynów. W grze dokonuje zabójstw dziewięciu osób związanych z konfliktami o Ziemię Świętą. Fabuła rozgrywa się w roku 1191, w trakcie trzeciej wyprawy krzyżowej, w miastach takich jak Jerozolima, Akka i Damaszek, gdzie przebywają jego ofiary. Bohater przemieszcza się między tymi miejscami konno, korzystając z różnych rodzajów broni. Jego twarz jest ukryta pod kapturem, ale wyróżnia się białym habitem. Altaïr bywa porównywany do orła z uwagi na swój strój i sposób poruszania się. Jest przodkiem Desmonda Milesa, współczesnego mężczyzny, który przy pomocy specjalnej maszyny zwanej Animusem „odtwarza” wspomnienia Altaïra.
Historia
Altaïr jest postacią bardziej spirytualną niż religijną; jego rodzice – ojciec muzułmanin i matka chrześcijanka – mają na to znaczący wpływ. Jego żoną była Maria Thorpe, która była zdrajczynią Templariuszy. Altaïr to niezwykle utalentowany akrobata, a jego wieloletni trening pozwala mu na osiąganie rzeczy, które są niemożliwe dla zwykłego człowieka.
W prologu gry gracz ma dostęp do wszystkich umiejętności bohatera, jednak po nieudanej próbie zabicia Roberta de Sablé zostaje zdegradowany do najniższej rangi. W miarę realizacji zleceń w Ziemi Świętej odzyskuje swoją dawną rangę oraz umiejętności i broń. Ofiary Altaïra to dziewięć wpływowych osób, zarówno krzyżowców, jak i Saracenów, którzy uciskają Ziemię Świętą. W trakcie rozgrywki Altaïr odkrywa, że wszystkie jego ofiary są związane z zakonem templariuszy, który ma szersze plany dotyczące tych ziem. Dodatkowo jego zadaniem jest ochrona niewinnych mieszkańców miast, które odwiedza, wspinanie się na punkty obserwacyjne w celu lokalizacji odpowiednich miejsc oraz prowadzenie śledztw mających na celu zebranie informacji o celach do likwidacji.
Na zakończenie gry dochodzi do starcia z armią Ryszarda Lwie Serce oraz Robertem de Sablé pod Arsuf. Po zabiciu Roberta, król pozwala Altaïrowi odejść bez walki. Bohater powraca do Masjafu, aby pomścić się na swoim mistrzu zakonu, Al-Mualimie, za zdradę, o której poinformował go de Sablé. Mimo że Al-Mualim terroryzuje miasto i nastawia swoich ludzi przeciwko Altaïrowi, bohaterowi udaje się pokonać swojego byłego mistrza.
Ekwipunek
Podstawową bronią Altaïra jest ukryte ostrze, które chowa się na przedramieniu i wysuwa w miejscu obciętego do połowy serdecznego palca. Dzięki temu narzędziu asasyni w czasach Altaïra dokonywali zabójstw. Jednak w grze dostępne są także inne rodzaje broni, takie jak długi i krótki miecz, noże do rzucania oraz pięści. Te ostatnie, choć mało skuteczne w walce z uzbrojonym przeciwnikiem, są wykorzystywane do wymuszania zeznań od osób, które są śledzone lub pobite. W pierwotnych planach, co można zobaczyć w zwiastunie, w grze miała być dostępna kusza, która ostatecznie została zastąpiona nożami do rzucania.
Uwagi
Przypisy