Alone in the Dark (gra komputerowa 2024)

Alone in the Dark

Alone in the Dark to gra komputerowa z gatunku survival horror, stworzona przez szwedzkie studio Pieces Interactive i wydana 20 marca 2024 roku przez THQ Nordic. Jest to część serii gier Alone in the Dark.

Fabuła

Akcja gry ma miejsce w 1930 roku w Stanach Zjednoczonych. Emily Hartwood otrzymuje list od swojego wuja, Jeremy’ego, który przebywa w posiadłości Derceto, przeznaczonej dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Hartwood prosi o pomoc detektywa Edwarda Carnby’ego. Głównym celem gry jest odnalezienie Jeremy’ego oraz rozwiązanie tajemnicy związanej z posiadłością Derceto.

Rozgrywka

Alone in the Dark to gra typu survival horror widziana z perspektywy trzeciej osoby. Na początku gry gracz wybiera jedną z postaci: Emily Hartwood lub Edwarda Carnby’ego. Eksplorując teren posiadłości, gracz może zbierać przedmioty oraz rozwiązywać różne zagadki logiczne. W trakcie rozgrywki gracz staje również do walki z licznymi potworami, które można pokonywać przy użyciu broni palnej (choć amunicji jest ograniczona) oraz broni białej.

Produkcja

Alone in the Dark jest remakiem gry o tym samym tytule, wydanej w 1992 roku przez francuską firmę Infogrames. Remake został stworzony przez szwedzkie studio Pieces Interactive, które jest znane z takich gier jak Magicka 2 i Titan Quest: Anniversary Edition. Wersja demonstracyjna gry została opublikowana w maju 2023 roku, a pełna wersja zadebiutowała 20 marca 2024 roku na platformach Microsoft Windows, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.

Odbiór

Niektórzy recenzenci zwrócili uwagę na wyjątkowy klimat oraz oprawę dźwiękową gry. Alexander Chatziioannou, pisząc dla magazynu PC Gamer, określił atmosferę w grze jako lynchowską, co podkreślała jazzowa ścieżka dźwiękowa autorstwa Jasona Köhnena. Nicolas Deneschau z serwisu Adventure Gamers zwrócił uwagę na wystrój art déco oraz zniekształcone postacie w stylu Alberto Giacomettiego. Według Deneschaua, jazzowa kompozycja wciąga gracza w mroczny świat posiadłości Derceto, a niektóre lokalizacje, takie jak bagna i ulice Nowego Orleanu, utrzymują atmosferę lovecraftowskiego horroru.

Gra była także porównywana do serii Resident Evil. Tristan Ogilive z IGN krytycznie ocenił wygląd przeciwników, uznając ich za nijakich i pozbawionych charakterystycznych cech. Jego zdaniem, potwory przypominają wstępne szkice wykonane przez głównego projektanta gier Resident Evil, Shinji Mikamiego. Sceptycznie ocenił również możliwość ponownego przejścia gry inną postacią, porównując Hartwood i Carnby’ego do pary Claire i Leona z Resident Evil 2. Deneschau zauważył, że tak jak w remakach Resident Evil, mechanika gry została zaprojektowana od podstaw, aby przypominała nowoczesne produkcje. Recenzent podkreślił, że odkrywanie terenów Derceto przypomina rozgrywkę z pierwszej części Resident Evil, wydanej w 1996 roku.

Zgodnie z raportem Embracer Group, gra sprzedała się poniżej oczekiwań wydawcy.

Przypisy

Przeczytaj u przyjaciół: