Alliance pour les chiffres de la presse et des médias

Alliance pour les chiffres de la presse et des médias (ACPM)

Alliance pour les chiffres de la presse et des médias (ACPM), czyli Sojusz na rzecz danych prasowych i medialnych, to francuskie stowarzyszenie zrzeszające wydawców prasy.

Charakterystyka

ACPM jest organizacją non-profit, która zajmuje się certyfikowaniem obiegu prasy we Francji, dostarczając tym samym dane dotyczące nakładów, sprzedaży oraz zasięgów wśród odbiorców. Informacje przekazywane przez ACPM stanowią w kraju podstawowe źródło dla domów mediowych reprezentujących reklamodawców. W maju 2022 roku certyfikacji ACPM podlegało 654 tytuły, w tym popularne publikacje takie jak Paris Match, Le Monde, Le Figaro oraz Les Échos. Oprócz danych udostępnianych bezpłatnie, stowarzyszenie oferuje także zasoby w formie płatnej, w tym analizy efektywności prasy od 1990 roku. W ostatnich latach ACPM zaczęło również publikować badania dotyczące słuchalności radia (m.in. przeprowadzane przez Kantar i Médiamétrie), podcastów oraz efektywności reklamy w Internecie.

Zobacz też

  • Związek Kontroli Dystrybucji Prasy

Przypisy

Przeczytaj u przyjaciół: