Alliance pour les chiffres de la presse et des médias (ACPM)
Alliance pour les chiffres de la presse et des médias (ACPM), czyli Sojusz na rzecz danych prasowych i medialnych, to francuskie stowarzyszenie zrzeszające wydawców prasy.
Charakterystyka
ACPM jest organizacją non-profit, która zajmuje się certyfikowaniem obiegu prasy we Francji, dostarczając tym samym dane dotyczące nakładów, sprzedaży oraz zasięgów wśród odbiorców. Informacje przekazywane przez ACPM stanowią w kraju podstawowe źródło dla domów mediowych reprezentujących reklamodawców. W maju 2022 roku certyfikacji ACPM podlegało 654 tytuły, w tym popularne publikacje takie jak Paris Match, Le Monde, Le Figaro oraz Les Échos. Oprócz danych udostępnianych bezpłatnie, stowarzyszenie oferuje także zasoby w formie płatnej, w tym analizy efektywności prasy od 1990 roku. W ostatnich latach ACPM zaczęło również publikować badania dotyczące słuchalności radia (m.in. przeprowadzane przez Kantar i Médiamétrie), podcastów oraz efektywności reklamy w Internecie.
Zobacz też
- Związek Kontroli Dystrybucji Prasy