Alfred Comte (ur. 4 czerwca 1895 w Delémont, zm. 1 listopada 1965 w Zurychu) był szwajcarskim pionierem w dziedzinie lotnictwa.
Licencję pilota zdobył w wieku 18 lat w francuskim aeroklubie w pobliżu Vélizy-Villacoublay. Następnie rozpoczął pracę w wytwórni lotniczej Gnome-Rhône. Po wybuchu I wojny światowej powrócił do Szwajcarii, gdzie wstąpił do Szwajcarskich Sił Powietrznych, początkowo jako pilot, a później jako nauczyciel. Po zakończeniu wojny zakończył karierę wojskową i zaczął interesować się lotnictwem cywilnym.
5 listopada 1919 roku założył wspólnie z Walterem Mittelholzerem firmę „Comte, Mittelholzer und Co. Aero, Luftbildverlagsanstalt und Passagierflüge”, która miała na celu organizację lotów między Zurychem a Sankt Moritz. W 1920 roku firma połączyła się z Ad Astra Aero. W tym samym roku Alfred Comte był pierwszym, który przeleciał trasę z Zurychu do Londynu.
Później założył szkołę lotniczą w Oberrieden, dysponując kilkoma samolotami Lohner-Werke oraz nabywając Fokkera D.VII. Pozyskiwał także samoloty wycofywane z wojska. Od 1923 roku zaczął samodzielnie konstruować samoloty, które sygnował swoim nazwiskiem. W 1926 roku utworzył osobne przedsiębiorstwo „Alfred Comte, Schweizerische Flugzeugfabrik”, będące pierwszą prywatną wytwórnią samolotów w Szwajcarii.
Łącznie skonstruował następujące modele samolotów:
- Wild 43 (1923 – 1926): samolot szkolny, 6 egzemplarzy
- Wild X (1927/1928): samolot wojskowy i obserwacyjny, 8 egz.
- AC-1 (1926): samolot myśliwski, 1 egz.
- AC-3 (1929/1930): samolot transportowy i bombowy, 1 egz.
- AC-4 (1928 – 1930): samolot szkolny, treningowy i pocztowy, 11 egz.
- AC-8 (1929/1930): mały samolot pasażerski, 3 egz.
- AC-11 (1931): samolot łącznikowy, 1 egz.
- AC-12 Moskito (1931): samolot pasażerski.
Choć samoloty Comte’a były uznawane za solidnie wykonane, nie zdobyły popularności na wąskim rynku lotniczym. Odbiorców poszukiwano nie tylko w Europie, lecz także w Ameryce Południowej. Nie udało się również zrealizować zakupu licencji na Fokkera D.VII. Dodatkowo, warsztat Comte’a uległ zniszczeniu w wyniku pożaru. Kryzys gospodarczy lat 30. doprowadził do zamknięcia przedsiębiorstwa, a bankructwo ogłoszono w 1935 roku.
Po tych wydarzeniach Alfred Comte skupił się na prowadzeniu szkółki lotniczej. W czasie II wojny światowej powrócił do służby w szwajcarskim lotnictwie, osiągając stopień kapitana. Zmarł w 1965 roku w wieku 70 lat. Jego wnukiem jest znany fotograf Michel Comte.