Alfa Romeo Scighera
Alfa Romeo Scighera to w pełni funkcjonalny prototyp, który został zaprojektowany i wyprodukowany przez studio Italdesign w Turynie w 1997 roku. Pojazd ma swoje korzenie w modelu 164, a jego nadwozie wykonano z aluminium. Podwozie oraz konstrukcja nośna są zbudowane z kompozytu włókna węglowego oraz aluminium. Dzięki unikalnie otwieranym do góry szybom bocznym, pojazd może być przekształcony w roadstera po ich demontażu.
Napędzany jest centralnie umieszczonym, doładowanym silnikiem benzynowym V6 o pojemności trzech litrów. Wytwarza on moc 410 KM (300 kW) przy 7500 obr./min. Dwie turbosprężarki są wspomagane przez mechaniczną sprężarkę. Maksymalna prędkość tego pojazdu wynosi 299 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 s (choć niektóre źródła podają 4,6 lub nawet 4,9 s). System napędu AWD pochodzi z modelu 155, który z kolei czerpał z układu Lancii Delty HF Integrale. Choć rozważano rozpoczęcie produkcji tego modelu, nigdy do tego nie doszło.
Alfa Romeo Scighera pojawiła się również w grze Need for Speed III: Hot Pursuit z 1998 roku, gdzie występowała pod nazwą Italdesign Scighera.
Dane techniczne
Źródło:
Silnik
V6 3,0 l (2959 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC, twin-turbo
Układ zasilania: wtrysk
Średnica cylindra × skok tłoka: 93 × 72,6 mm
Moc maksymalna: 410 KM (300 kW) przy 7500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 452 Nm przy 5000 obr./min.
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,6 s / 4,6 s / 4,9 s
Prędkość maksymalna: 300 km/h
Pozostałe
Opony:
- Przód: 235/40 ZR18
- Tył: 295/35 ZR18
Hamulce: tarczowe, wentylowane