Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT to sportowy samochód kompaktowy, który był produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2003 – 2010.

Historia i opis modelu

Model GT bazuje na podzespołach modeli Alfa Romeo 156 oraz 147, a jego nadwozie zaprojektowano w studiu Bertone. Pojazd początkowo oferowany był z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0 l (o mocy 165 KM) oraz 3.2 l (o mocy 240 KM, stosowanym również w Alfie 166). Dodatkowo dostępny był silnik diesla Common Rail o pojemności 1.9 l i mocy 150 KM. Alfa GT występowała z pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynią biegów, a także z pięciostopniową skrzynią elektrohydrauliczną (Selespeed), która była dostępna wyłącznie w wersji 2.0 JTS. Selespeed to system, który łączy cechy skrzyni automatycznej i sekwencyjnej, umożliwiając zmianę biegów „o jeden” w górę lub w dół za pomocą przycisków na kierownicy lub joysticka zamiast tradycyjnej dźwigni. W trybie miejskim, skrzynia działa jak automatyczna, zmieniając biegi samodzielnie.

W 2006 roku do oferty silnikowej dołączył czterocylindrowy silnik o pojemności 1.8 l, wyposażony w dwie świece na cylinder (Twin Spark), zmienny układ dolotowy oraz zmienne fazy rozrządu dla zaworów ssących. Dzięki tym rozwiązaniom, jednostka osiągała moc 140 KM. W tym samym roku wprowadzono także wersję 1.9 JTD Q2 z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz nową wersję wykończenia o nazwie Black Line.

Łącznie wyprodukowano 80 832 sztuki.

Dane techniczne

Źródło:

Silnik

Podwozie

Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy, stabilizator poprzeczny

Zawieszenie tylne: oś wielowahaczowa, sprężyna śrubowa, stabilizator poprzeczny

Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe

ABS i ASR

Wymiary i masy

Rozstaw osi: 2596 mm

Rozstaw kół przód/tył: 1512/1500 mm

Masa własna: 1365-1485 kg

DMC: 1810-1930 kg

Pojemność bagażnika: 320/905 dm³

Pojemność zbiornika paliwa: 63 l

Osiągi

Przypisy

Przeczytaj u przyjaciół: