Alfa Romeo GT to sportowy samochód kompaktowy, który był produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2003 – 2010.
Historia i opis modelu
Model GT bazuje na podzespołach modeli Alfa Romeo 156 oraz 147, a jego nadwozie zaprojektowano w studiu Bertone. Pojazd początkowo oferowany był z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0 l (o mocy 165 KM) oraz 3.2 l (o mocy 240 KM, stosowanym również w Alfie 166). Dodatkowo dostępny był silnik diesla Common Rail o pojemności 1.9 l i mocy 150 KM. Alfa GT występowała z pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynią biegów, a także z pięciostopniową skrzynią elektrohydrauliczną (Selespeed), która była dostępna wyłącznie w wersji 2.0 JTS. Selespeed to system, który łączy cechy skrzyni automatycznej i sekwencyjnej, umożliwiając zmianę biegów „o jeden” w górę lub w dół za pomocą przycisków na kierownicy lub joysticka zamiast tradycyjnej dźwigni. W trybie miejskim, skrzynia działa jak automatyczna, zmieniając biegi samodzielnie.
W 2006 roku do oferty silnikowej dołączył czterocylindrowy silnik o pojemności 1.8 l, wyposażony w dwie świece na cylinder (Twin Spark), zmienny układ dolotowy oraz zmienne fazy rozrządu dla zaworów ssących. Dzięki tym rozwiązaniom, jednostka osiągała moc 140 KM. W tym samym roku wprowadzono także wersję 1.9 JTD Q2 z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz nową wersję wykończenia o nazwie Black Line.
Łącznie wyprodukowano 80 832 sztuki.
Dane techniczne
Źródło:
Silnik
Podwozie
Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy, stabilizator poprzeczny
Zawieszenie tylne: oś wielowahaczowa, sprężyna śrubowa, stabilizator poprzeczny
Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe
ABS i ASR
Wymiary i masy
Rozstaw osi: 2596 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1512/1500 mm
Masa własna: 1365-1485 kg
DMC: 1810-1930 kg
Pojemność bagażnika: 320/905 dm³
Pojemność zbiornika paliwa: 63 l
Osiągi