Alfa Romeo 2600 (seria 106)
Alfa Romeo 2600, znany jako seria 106, to flagowy model włoskiej marki Alfa Romeo, produkowany w latach 1961–1968, który zastąpił model 2000. Był to ostatni model tej klasy z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym, wyposażonym w układ DOHC. Producent korzystał z takiej technologii już od lat 20. XX wieku. W ciągu siedmiu lat produkcji z taśm montażowych zjechało 11 346 egzemplarzy tego modelu.
Historia modelu
Model 2600 został po raz pierwszy zaprezentowany w 1962 roku na Geneva Motor Show jako sedan (2600 Berlina). Oferowano także kabriolet w układzie siedzeń 2+2, którego nadwozie zaprojektowała Carrozzeria Touring (2600 Spider), oraz coupé z karoserią od Bertone (2600 Sprint). Powstały również wersje 2600 SZ (Sprint Zagato) z nadwoziem typu fastback coupe, produkcji Zagato, a także limitowana edycja De Luxe w wersji sedan z sześcioma oknami.
Silniki
Model 2600 był dostępny z różnymi opcjami silników, co przyczyniło się do jego popularności wśród entuzjastów motoryzacji.
Przypisy
W tej sekcji znajdują się ważne przypisy dotyczące modeli oraz ich specyfikacji.
Linki zewnętrzne
- Prospekty Alfa Romeo 2600 Sprint 1962 na Oldtimery.com. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-05-22)].
- Prospekty Alfa Romeo 2600 SZ 1965 na Oldtimery.com. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-05-22)].