Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166 to samochód osobowy klasy wyższej-średniej, który był produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1998−2007.

Historia modelu

Pojazd został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę w centrum projektowym Centro Stile Alfa Romeo w 1998 roku jako następca kanciastej Alfy Romeo 164. Zbudowano go na bazie płyty podłogowej modelu Lancia Kappa. Na początku auto oferowano z silnikami benzynowymi: 2.0 16V Twin Spark, 2.0 V6 Turbo, 2.5 V6 24V, 3.0 V6 24V oraz z silnikiem diesla JTD z wtryskiem common rail o pojemności 2.4 10V.

W 2003 roku przeprowadzono modernizację (facelifting) pojazdu. Zmodyfikowano m.in. stylistykę nadwozia, zmieniono przednie reflektory, a także zmodernizowano zawieszenie oraz wnętrze. Zaktualizowano również ofertę silnikową, która obejmowała silniki benzynowe o pojemności: 2.0 16V Twin Spark, 2.5 V6 24V, 3.0 V6 24V (który był dostępny jedynie z automatyczną skrzynią biegów firmy ZF) oraz topowy 3.2 V6 24V, znany z innych modeli w wersji GTA. W ofercie pozostał również silnik diesla JTD o pojemności 2.4 l z wtryskiem typu common rail w wersji 10V, a dodatkowo wprowadzono wersję 20V o wyższej mocy.

Dane techniczne

Silniki

Osiągi

Następcą modelu 166 miał być Alfa Romeo 169. Prototyp został zaprezentowany pod koniec 2009 roku. Produkcja planowana była na 2015 rok, jednak ostatecznie nie doszła do skutku.

Samochód miał mieć napęd przenoszony na tylną oś.

Przypisy

Linki zewnętrzne

Strona oficjalna. [zarchiwizowane z tego adresu (2006-09-07)]. (ang.)

Przeczytaj u przyjaciół: