Alex von Falkenhausen Motorenbau

Alex von Falkenhausen Motorenbau

Alex von Falkenhausen był konstruktorem Formuły 1 w latach 1952–1953, biorąc udział w czterech wyścigach i wystawiając łącznie 9 samochodów.

Jego bliskie relacje z BMW umożliwiły mu założenie firmy AFM w Monachium tuż po zakończeniu II wojny światowej, w roku 1948. Mimo to, aż do 1951 roku był formalnie zatrudniony w koncernie BMW. Początkowo, samochody, które budował, opierały się na sportowej serii BMW 328. W 1949 roku Alex von Falkenhausen rozpoczął produkcję jednomiejscowych samochodów wyścigowych. W 1951 roku pojazdy AFM zaczęły korzystać z nowych silników Kuchen V8 (BMW), tuż po tym, jak BMW zakończyło swoje oficjalne wsparcie. W następnym sezonie, samochody AFM ponownie były napędzane silnikami BMW, a także jednostkami Bristol (samochody prywatne).

W historii wyścigów Formuły 1, samochody AFM nie odegrały znaczącej roli. Po dwóch sezonach startów w latach 1952–1953, zespół zdecydował się wycofać z wyścigów Grand Prix F1. Największym osiągnięciem zespołu było 14. miejsce w GP Włoch, zdobyte przez Hansa von Stucka. Oprócz regularnego kierowcy von Stucka, w samochodach AFM brało udział kilku prywatnych kierowców, takich jak: Niedermayer, Fischer, Heeks, Krakau (1952) oraz Becchem i Fitzau (1953).

Przeczytaj u przyjaciół: