Aleja Mieczysława Smorawińskiego w Lublinie

Aleja Mieczysława Smorawińskiego w Lublinie

Aleja Mieczysława Smorawińskiego to jedna z głównych arterii komunikacyjnych w Lublinie, będąca częścią miejskiej obwodnicy. Jej długość wynosi 2,6 km.

Historia

W 2004 roku zmodernizowano odcinek drogi od alei Spółdzielczości Pracy do ulicy Witolda Chodźki, a reszta została przebudowana w 2007 roku. W czasach PRL ulica, razem z obecną Aleją Władysława Andersa, nosiła nazwę „Aleja Włodzimierza Lenina”. W 1987 roku rozpoczęto budowę nowego węzła, który miał poprawić komunikację między północną częścią miasta a centrum i południową częścią. Wcześniej arteria zaczynała się przy ulicy Północnej, a ostateczne zakończenie budowy miało miejsce w 2008 roku. W rejonie ulicy z powodu budowy wiaduktu powstało również kilka kładek dla pieszych.

Przebieg

Droga została zbudowana w systemie dwujezdniowym, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.

Aleja rozpoczyna się na Węźle Poniatowskiego, następnie kieruje się na północny wschód do Ronda 27 Wołyńskiej Piechoty AK (al. Kompozytorów Polskich), skąd prowadzi dalej na wschód przez Rondo F. Kamińskiego (ul. Szeligowskiego) do skrzyżowania z al. Spółdzielczości Pracy, a później kontynuuje jako al. Władysława Andersa.

Komunikacja miejska

Na ulicy kursuje wiele linii autobusowych oraz trolejbusowych w ramach komunikacji miejskiej.

Nad ulicą znajduje się trakcja trolejbusowa na odcinku od skrzyżowania z ul. Chodźki do ronda gen. Franciszka Kamieńskiego (ul. Szeligowskiego).

Przypisy

Przeczytaj u przyjaciół: