Albatros D.VI

Albatros D.VI

Albatros D.VI to niemiecki dwupłatowy samolot myśliwski o konstrukcji dwubelkowej, zaprojektowany oraz wyprodukowany przez firmę Albatros-Werke GmbH z siedzibą w Berlinie podczas pierwszej wojny światowej. Z powodu incydentu z prototypem, prace nad maszyną zostały wstrzymane, co uniemożliwiło rozpoczęcie produkcji seryjnej.

Historia

W 1917 roku w zakładach Albatros-Werke GmbH powstał prototyp myśliwca w układzie dwubelkowym, napędzany silnikiem rzędowym Mercedes D.IIIa z pchającym śmigłem. Pierwszy lot maszyna odbyła w lutym 1918 roku, jednak podczas lądowania uszkodziła podwozie. Naprawa samolotu nie została przeprowadzona aż do maja 1918 roku, kiedy to prace nad nim zostały zakończone z powodu zmiany priorytetów w firmie. Silnik Mercedes D.IIIa został zdemontowany i wykorzystany w innym płatowcu.

Opis konstrukcji i dane techniczne

Albatros D.VI był jednoosobowym, jednosilnikowym dwupłatem myśliwskim z kadłubem o konstrukcji dwubelkowej. Długość samolotu wynosiła 7,75 metra, a rozpiętość skrzydeł osiągała 9,8 metra. Masa pustego płatowca wynosiła 638 kg, natomiast masa startowa wynosiła 880 kg. Napęd stanowił chłodzony cieczą, 6-cylindrowy silnik rzędowy Mercedes D.IIIa, generujący moc 128 kW (174 KM) przy 1400 obr./min, napędzający pchające śmigło.

Prototyp był uzbrojony w działko Becker M2 kal. 20 mm strzelające do przodu oraz w stały karabin maszynowy LMG 08/15 kal. 7,92 mm.

Przypisy

Bibliografia

William Green, Gordon Swanborough: The Complete Book of Fighters. New York: Smithmark, 1995. ISBN 978-0-8317-3939-3. (ang.).

Na kogo zagłosujesz w najbliższych wyborach prezydenckich?

Sprawdź wyniki

Loading ... Loading ...