Al Ries
Al Ries (urodzony 14 listopada 1926, zmarł 7 października 2022) był amerykańskim teoretykiem oraz praktykiem marketingu, autorem i współautorem 11 książek dotyczących marketingu oraz budowania świadomości marki (brandingu).
Po ukończeniu studiów w 1950 roku na Uniwersytecie DePauw w stanie Indiana, rozpoczął pracę w dziale reklamy firmy General Electric. W 1963 roku założył własną agencję reklamową w Nowym Jorku. Od 1994 roku razem z córką Laurą prowadzi firmę konsultingową Ries & Ries.
W 1972 roku, wspólnie z Jackiem Troutem, opublikował w magazynie Advertising Age cykl trzech artykułów, w których pojęcie pozycjonowania zostało wprowadzone do świata marketingu. Książka Positioning: The Battle For Your Mind z 1980 roku na stałe wpisała ten termin do teorii marketingu.
W 1999 roku czasopismo PR Week uznało go za jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób w dziedzinie PR XX wieku. W 2007 roku został wyróżniony jako jedna z 10 najważniejszych postaci w marketingu według ankiety przeprowadzonej przez Advertising Age.
Tłumaczenia na język polski
- A. Ries, L. Ries, Wojna marketingu z zarządzaniem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010, ISBN 978-83-208-1881-9.
- A. Ries, J. Trout, Wojujący marketing. Zwycięskie strategie i kampanie polskie, 2007, ISBN 978-83-246-0512-5.
- A. Ries, L. Reis, Pochodzenie marek, 2005, ISBN 83-7361-828-7.
- A. Ries, L. Reis, Upadek reklamy i wzlot public relations, 2004, ISBN 83-208-1513-4.
- A. Ries, J. Trout, 22 niezmienne prawa marketingu, 2000, ISBN 83-208-1284-4.
- A. Ries, L. Reis, 22 niezmienne prawa zarządzania marką, 2000, ISBN 83-7255-456-0.
- A. Ries, L. Reis, Triumf i klęska dot.comów, 2000, ISBN 83-7255-668-7.
- A. Ries, Koncentruj się! Strategiczny klucz do przyszłości twojej firmy, 1999, ISBN 83-7255-377-7.